Skrivet den: 2014-06-26 Klockan: 00:22:55

Här fick vi fira midsommar

....och det är inte varje år man får det. Eller rättare sagt, under de 11 år som jag bott här nere så har jag aldrig firat midsommar på detta sätt här.




 
Men UJ, det är inte lätt detta med sommarlov.
Det är ingen dans på rosor
Gårdagen och idag har gått som i ett HUJ. Jag har knappt hunnit att sätta mig ner.
Jag är inte van vid att ha barnen klättrandes på väggarna här hemma om vardagarna.
Barnen är inte vana vid att få sitta hemma och roa sig själva om dagarna.
Det har blivit konfilikter.
Samtidigt som det har försökts att hinnas med LITE saker.
 
Och så slänger vi in lite NY öroninflammation på det så har vi sommarlovet som i en liten ask.
Öroninflammation, det var ju så länge sen sist >>> så det behövde vi igen....NOT!
Det blev antibiotika på en gång idag och nu är det HELFÖRBUD på all typ av bad. Så nu slipper jag tänka på det.
 
Midsommar ja.
Vad HÄRLIGT vi hade det.
Vad glad jag är att vi åkte.















































 
Det var Svenska Kyrkan i San Augustin i södern som bjöd in till traditionsenligt svenskt firande av Midsommarafton med midsommarstång, dans och jordgubbstårta.
Vi var ganska många familjer från "svenskan" I las Palmas som bestämde oss för att åka ner och fira. Samt gjorde slag i saken och organiserade ett "spontant" (jag bara älskar det uttrycket: organisera något spontant, så svenskt på nått vis) midsommarsmörgåsborg.
 
Jag bidrog ju med sill & lax. >>>
Som blev jäkligt bra ;)
 
 
 
Det var ju första gången vi gjorde något sånt här så man får ju se sig lite som en nybörjare.
Nästa år har vi mer erfarenhet och kan "lyckas" lite bättre med upplägget. För det är klart att det blir en tradition av detta. Det var vi ALLA överens om.
1. Inte bra att börja äta precis när det ska dansas kring stången. Då missar man dansen.
2. Blommor från blomsteraffären går utmärkt att ta med. Funkar lika bra till stången som till kransar.
3. Kransar kan göras. OM man bara förbereder lite. Såg inte så svårt ut när jag tjuvkikade på dem som föreberett sig. Det hade inte JAG.
4. Det blev ENORM kö till jordgubbstårtorna. Ställa sig på en gång i kön eller ta med sig egen tårta är att fundera över till nästa år.
5. Det BLEV jättekul. Ingen bra ide att vara tvungen att åka hem när alla var mitt i feststämningen, fick några erfara som hade planerat in annat på dagen efter.
6. Poolbad fungerar BRA tillsammans med midsommarfirande. De smälte ihop bra och blev inte alls nån kulturkrock som jag befarat ;)
7. Lax gick utmärkt att grava med koriander. Det blev inte så mycket smak alls. Dillsmaken fixas ju med hovmästarsåsen i alla fall på sluttampen.
 
....men trevligt sällskap är ändå det viktigaste trotts allt.
 
/Y - som hade det så trevligt att hon önskar att det var midsommar igen....nästa vecka ;)

Kommentarer
Postat av: dalkullan

Pinsamt att sälja spjälsäng på IKEA.....tarv..bara förnamn..hoppas du inte sa att du var Svensk...Kanarierna undrar nog....Visa respekt vill dom köpa NYTT som du skrev så låt dom.....

Svar: Ha ha jag ser att du läser mig Facebook minsann. Intressant?!?
Yohanna i Las Palmas

2014-06-26 @ 01:10:09
Postat av: [email protected]

Vilka härliga bilder! Den första bilden är ljuvlig. Jättevacker familj.
Lillflickan tar verkligen efter dej (tycker JAG iaf)

Ser at att ha varit väldigt trevligt, hela festen.

Svar: Det VAR en jättetrevlig fest. Kändes som hemma, fast borta på något sätt. Helt naturligt och inget konstigt alls ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-26 @ 16:02:01
Postat av: Anonym

Ser UT att--

Svar: ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-26 @ 16:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0