Skrivet den: 2014-07-07 Klockan: 15:34:23

Måndagslista med semester

För här är vi mitt uppe i semesterhögtryck. 
Familjen Kaos är i sommarstugan för två veckors semester tillsammans med Sverigebesöket samt svärföräldrar. 
En vecka har redan gått. 
Vi solar och badar samt umgås. 
Det borde inte behövas nån måndagslista i semesterparadiset. 














Men tre familjer ska samsas på en yta gjord för en familj. 
Två barnfamiljer med varsina regler och rutiner. Samt ett par mor/far-föräldrar som vill lägga sig i allt. Visserligen bara i gott syfte och tror att de hjälper till. Men i slutänden bara trasslar till allt så allt blir huller om buller och slutar med irritation. 
Jag har redan märkt konfliktsituationer och att jag inte uppför mig som en tacksam svärdotter bör. Och jag känner ibland att det bubblar upp saker och hoppar grodor ur munnen på mig som jag inte borde säja. 
I slutänden är det ju bara jag som får skämmas. 

Idag är jag extra tacksam över att vi inte rykt ihop än och att jag varje dag får öva mitt tålamod och att öva mig i att inte säga elaka pikar som får mig att framstå som en bitter och sur person. Sån vill jag inte vara. 


MÅNDAGSLISTA
Idag är jag tacksam över...

- att vi har en sommarstuga att åka till. 

- att vi har en stor härlig och kärleksfull familj att umgås med. 

- att vi beställt figursydda öronproppar till Guldklimpen. 

- att när denna semester är slut så är den inte riktigt slut. Gör vi har 14 dagar till i september. 

- att vi ska ha tjejmiddag på fredag igen och det verkar som mitt projekt business kan komma att fungera. 

- att jag har två nya bikinis. 

- att jag har börjat en ny vuxengrupp i svenska som verkar lovande. 

Att gott!

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag får flashbacks till en jul när dottern var 6 månader och sonen nyss fyllda två. Jag var med mannen hos hans mamma och dit kom även hans syster, med sin extremt arrogante man, sin dotter i samma ålder som vår son och sin son på tre månader... Svärmor bor i ett kedjehus, med två yttepytte sovrum, där det ryms ungefär en 90cm säng i varje, där vi barnfamiljer fick varsitt, och svärmor bodde själv i vardagsrummet, som var marginellt större... Inge måndagslista i världen hade hjälpt mig att överleva den julen... Jag tycker du är otrolig som orkar!

Svar: Ha ha huvaligen. Ursäkta jag skrattar men vad ska man göra? Det är ju egentligen bara tragiskt ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-07 @ 22:27:57
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Åh, herregud, HUR kan du "keep you cool"?
Låter som en TV show. Varför kan svenskar
inte inse att det är OK att bo på hotel-motel
när man är på besök. 24/7 togetherness är inte
bra för NÅGON!
Svärföräldrar från båda sidorna! En svensk och
den andra spansk! Det är ju schemat för en
kemisk reaktion. Du här min djupa beundran.
Hoppas du får en RIKTIG semester efter den här veckan.

Svar: Nej jag kunde inte jeeps cool mer. Det blev utbrott idag. Får återkomma om det ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-08 @ 00:50:46
Postat av: Ruth i Virginia

Frejas jul - Horrors!!!!!

Svar: Ja herre jisses! Tur att det gick över ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-08 @ 00:52:36
Postat av: Hyrestanten

Är Sverigebesöket dotter med familj till dina svärföräldrar? Bor dina svärföräldrar i sitt sommarhus hela sommaren? Jag tycker att det är alldeles fantastiskt generöst av dem att låta er bo så ofta där. Har sällan hört talas om något liknande MEN jag skulle nog ändå, precis som du tycka att det var rätt jobbigt. Fast nu är jag så gammal att det snart är dags för att alla mina barn får egna barn och jag kan inte tänka mig att jag skulle orka med en massa småbarn nu. Bor i en etta, så det lär väl inte ens finnas plats. Smart ;)

Svar: Ja det är Älsklingens syster dom är här. Nej svärföräldrarna bor inte här då ofta. De kommer då och då och nån måste ju sköta om allt här när de inte är här. Så går det INTE till i Sverige och jag vet att det är svårt att förstå, men här måste alla bo tillsammans. Skam skulle det vara annars.
Yohanna i Las Palmas

2014-07-08 @ 01:01:35
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: dack-dack.com

Ha en trevlig semester:)!

Svar: Detsamma! Om du har semestertider också.
Yohanna i Las Palmas

2014-07-08 @ 15:47:00
URL: http://dack-dack.com/
Postat av: Åsa

Hm, make it diffrent next time och det är ok, jag lovar :)
Ni bor i huset, resten ordnar sitt egna boende. Ni möts för middagar och frukostar, sol och bad..sen har alla lite egentid däremellan.
Inte svårare än så. Å nej, du trampar inte på ngn, jag lovar :)å gör du det så äger de problemet, inte du <3
Kram Å

Svar: Ha ha då skulle de döda mig här. Nej alla måste bo tillsammans. Blod är tjockare än tå-tramp ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-09 @ 20:57:07
URL: http://sommerseth1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0