Skrivet den: 2014-07-02 Klockan: 15:07:00

Här har REA:n börjat

...och det är ett VÄLDIGT enkelt sätt att få lite "lycka" i några sekunder ;)
 
 


 
Det är onsdag - semesterdag nr 2 - och vi tar det lugnt.
Jag sitter här framför datorn.
Resten av familjen sitter i soffan och slötittar på mobil/TV/dator.
Vi har ännu inte bestämt vad vi ska göra idag men det lutar åt att lämna in den bärbara på undersökning och försöka fixa figursydda öronproppar till Guldklimpen.
 
I går hamnade vi på REA.
Det var inte alls meningen.
Älsklingen tog med sig skitungarna till närmsta köpcentrum för att titta på en djurutställning som de har där. Medans jag skulle planera veckans vuxensvenska.
 
Det är alldeles för varmt att vara ute på dagen.
Vi har fått sommarens första värmebölja och även om min termometer har gått ut i strejk så känner jag att det är alldeles uppåt väggarna att ge sig ut i parken för att leka mitt på dan.
Dessutom ser man ingen ute på gatorna.
Kanarierna VET hur de ska bete sig.
Antingen så roar man sig på REA:n inne i något svalt köpcentrum eller också så ligger man på stranden. Leka i lekparken eller gå ut och gå är det bara tokiga turister so ägnar sig åt mitt på dan ;)
 
Men REA:n ja.
Jag hamnade ju där och det var inte alls meningen.
Inte alls bra.
Bättre att ha pengarna på banken ;)
Men Älsklingen rapporterade från djurutställningen att det var REA i hela Las Palmas och då var jag ju TVUNGEN att ta mig en titt.
 
Jag kom hem med två par nya skor, ett par vita knä-tights (som bara är ett MÅSTE för ljumma sommarkvällar, en ny väska (ja men det går ju bara inte att komma hem utan och denna var bara pytteliten så den räknas nästan inte), ett nytt halsband, ett set med trosor och BH (från den svindyra underklädesbutiken för bara 100 kr. så det gick nästan inte att bara gå förbi) och en hel påse med krimskrams (mest diadem med blommor på som verkar att ha blivit min nya nisch).
Och allt detta för bara 500 kr.
Det GÅR ju bara inte att stå emot ;)
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 







Och idag verkar inte bli bättre.
Där den bärbara ska lämnas in är i mitt favvo-shoppingcentrum (Las Arenas vid Las Canterasstranden) och då måste jag ju undersöka REA:n där också.
Det går ju inte bara att gå förbi ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Vilka snygga skor! Jag har försökt få tag på
liknande sandaler här utan att lyckats. Tur nog
har jag två två var gamla som jag halkar omkring i.
Dom töjer sej ju med åldern liksom mycket annat. :)

Du säjer du har varmt. Här är det f.n. 36C.
A/Cn knogar på för full, tack och lov. Var ute
i morse och köpte material för köttfärslimpa, vilket
har begärts av mina barnbarn från Saigon - tillsammans med baked potatoes. Har inget recept; blir olika varje gång.

Grattis till lyckad REA exkursion!

Svar: Bra skor är nästan omöjligt att hitta. Så jag köper en massa dåliga under tiden jag letar efter de perfekta. ;) Som tur är har värmen lagt sig lite här nu. Bara 25 ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-07-02 @ 21:44:15
Postat av: Freja

Det låter som bra reor! Här kallas det ju reor när de sänkt priset med typ 1%... De där gröna skorna närmast kameran på första bilden skulle jag kunna tänka mig... Fast jag tror inte mina inlägg skulle funka i dem, tant som jag är...

Svar: Allt går att trycka in om man bara vill ;) Ja här var det låga priser. DOCK vet jag ju inte om de var låga innan eller om det är pyttesänkningar här också. Sånt gör mig GAAAAALEN.
Yohanna i Las Palmas

2014-07-02 @ 22:54:23
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0