Skrivet den: 2014-01-21 Klockan: 00:55:20

Måndagslista med JULSLUT

...för nu jädraranamma fick jag bort julen i helgen. Till slut!
 
 
 
Inte för att jag gått och längtat efter det. Det känns lite tomt och o-mysigt nu utan jul i alla hörn. Men det var dags. Julen är slut nu. Tjugondag Knut passerad för länge sedan.
 
Plocka bort julen stog på min to-do-lista för FÖRRA helgen tillsammans med TRE andra saker.
Tre, kan man tycka, det är inte så mycket att komma till skott med under en HEL helg.
Men si det är det.
Jag lyckades med att inte komma till skott med EN ENDA av de punkterna under hela förra helgen.
Jag hamnade i vinkelvolten med att : PLOCKA UNDAN, dvs få undran tvättberget med alla kläder som bergat upp sig under all jul-kalabalik.
DET tog en hel helg.
Vi fick vara med julgran en vecka till.
Och det gick ingen nöd på oss ;)
 
Men denna helgen fick jag tummen ur och kom till skott.
Jag tittade åt ett annat håll när jag gick förbi alla högarna i hemmet och stirrade RAKT fram emot julgranen och advetslljusstakarna.
Nu skulle de bort.
 
Och nu är hemmet i ordning.
Jul-pynte-mässigt sett alltså.
Inget pynt är kvar.
Högarna är det däremot.
De tror jag vi får leva med.
För ALL framtid ;)
 
Men det är måndag. I alla fall i 15 minuter till. Vi har varit på Kanariska museet idag med svenskaklasserna och ska även dit med tis- och onsdagsgrupperna.
Jag återkommer om det.
Det var en upplevelse.
 
Nu har jag lagat mat här mitt i natten. Köttförssås och hamburgare till veckan.
Så går det när man plockar undan julgranar på helgerna.
Då får man laga mat mitt i natten.
Dags att gå och lägga sig.
 
Men först...
 
- att jag fått undan julsakerna.
....men till nästa år igen, kommer han vår gamle vän *snyft* ;)
 
- min nya mobil >>>. Är jag tjatig ;)
 
- mitt jobb, som går bättre och bättre. Är det verkligen sant? Kan det verkligen gå vägen? >>>
 
- att vi INTE har något inplanerat i helgen. Känns konstigt för mig att tänka så men jag börjar att omprioritera.
 
- att jag lagat en rejäl dos med mat nu. Borde räcka i ett tag.
....kanske ;)
 
- att jag har ett par "gamla" stövlar på reparation hos skomakaren och på torsdag ska de vara klara. TÄNK att man kan vara lycklig över en sån grej.
 
- Och att sängen väntar nu.
 
God natt!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Kul att jobbet går bra!! Högarna går ingenstans och kan därmed vänta;)

Svar: Så sant. De går ingenstans. Bra sagt.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-21 @ 10:42:58
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Freja

Att laga ett par ingångna och sköna skor är bra mycket mer glädjerikt än att behöva slänga dem, jag förstår dig helt och fullt... Här åkte julen ut redan på nyårsafton. Förutom advenststjärnorna, de lyser så fint mörka morgnar så de får nog vara kvar ett tag...

Svar: Åh har ni stjärnorna kvar. Härligt. Ja slänga saker är jag dålig på;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-21 @ 22:43:15
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0