Skrivet den: 2014-01-21 Klockan: 23:21:27

Här är vi kulturella

...hela veckan lång, när vi tar med oss barnen på svenskaklasserna och går på kanariska museet. 
Hela veckan lång. 

















































Museet kan jag verkligen rekommendera för dem som är intresserade av historia; varför kanariska urinvånarna aldrig kom längre än till stenåldern, hur man fångade fisk med gift eller hur de som skulle dö fick lägga sig i en egen grotta osv. 

Museet är gratis för alla på måndagar. Och övriga dagar kostar det 4 euro och barn upp till 14 går in gratis. 

Men det gäller att vara tyst, gå tyst på knarrande trägolv och för allt i världen inte prata. 
Hur de har tänkt att folk, och framför allt då barn, ska kunna njuta av kulturen och lära sig om historien fattar inte jag. 
Det är ju för tusan inget bibliotek eller sjukhus. 
Någon har fått det hela om bakfoten. 

Efteråt har vi gått vidare till katedralen och lekt och ätit mellanmål. 
Vackert!

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Det låter som den gamla sortens museum, de är väl nästan utrotningshotade... Så på ett sätt går det att se det som att de gör en kulturhistorisk gärning genom att behålla den sortens museum, som snart inte finns någon annanstans...

Sen blir jag ju helt galet intresserad av att åka dit när jag ser alla skallarna! Så många skallar på ett och samma ställe har jag inte sett sen jag besökte katakomberna i Paris. Där var det å andra sidan så extremt många skallar och skelett på en gång att till och med jag fick nog och bara ville ut till sist...

Svar: Ha ha kulturhistorisk gärning.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-22 @ 21:29:22
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Håller med Freja! Hur kunde småbarn stå ut
med ett sånt besök. Muséer är nåt som jag kan
stå ut med högst två timmar åt gången.

Såg en del skallar i catacomberna under Palermo, men det var mer påklädda skeletter, som faktiskt såg ganska glada ut.

Håll ut, Yohanna!

Svar: Som tur var så var vi bara där i 45 minuter. Men hur har de tänkt sig egentligen, kan man undra.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-22 @ 22:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0