Skrivet den: 2014-01-16 Klockan: 23:32:29

Här är inte allt bara ris

....nej det kommer en och annan ros insmygande ibland. 






Idag fick jag en herre i luren som efter en stunds samtal frågade: 
- Ni är inte från Spanien, eller hur?

Min första reaktion var att beklaga att just så var fallet. 
Jag är utlänning. 
Beklaga, att efter 10 år här, märker man fortfarande när jag talar, att jag kommer långt-bort-i-från. 

Fast nu när jag tänker efter, kanske det är tvärt-om jag ska tänka. 
Att jag ska vara stolt över, att jag efter 10 år här, nu gör folk så osäkra på om jag är utlänning eller ej, att de måste fråga. Uppenbart är det alltså inte. 

I alla fall. 
Herrn avslutade samtalet med ett:
- Men ni är säker jättevacker. 
Och jag hade inte hjärta till att avslöja sanningen när han säkert fantiserade om nån mörkögd exotisk mystisk oriental. Eller en lång blond storbystad skandinaviska a'la Anita Ekberg. 

Men han gjorde min dag. 
Tack!

/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

hahha du är ju så rolig :D
Klart du pratar bra! Å du ÄR snygg!
Kramar Åsa

Svar: Fast när jag ringer och blir nervös, ja då kan det hoppa vilka grodor som heslt ur munnen på mig. ......även på svenska ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-17 @ 11:01:13
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Hahaha, du är så go!
Han hade inte blivit besviken om han sett dig :)
Kram

Svar: Man tackar och bockar för det. Nu gjorde du min dag också ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-17 @ 13:47:37
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Mor o Far

SNYGGING !!!!!

Svar: Partiska ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-17 @ 17:17:28
Postat av: Caroline

Komplimanger ska man bara ta åt sig av, sträcka sig lite extra.
Själv fick jag visa leg på systemet idag, det är ju 20 för att handla alkohol hemma i Sverige och jag är ju 36 :)

Svar: Juste! Ja man får suga åt sig när tillfällena kommer.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-17 @ 18:04:52
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Freja

Hahaha, det påminner mig om när jag jobbade som innesäljare på ett sportklädesgrossistföretag i Göteborg. Kunderna hörde ju att jag inte var Göteborgare, men oroväckande många trodde att jag var från Gotland !?! Alldeles för svag norrländska i mitt uttal alltså...

Svar: Norrländska och gottländska, påminner de om varandra? ha ha ;)!
Yohanna i Las Palmas

2014-01-17 @ 23:05:29
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0