Skrivet den: 2014-02-17 Klockan: 00:16:00

Måndagslista med SNÖ

....ja det är helt otroligt men vi har haft värsta ovädret här hela helgen. Och uppe i bergen har det faktiskt snöat!
 
 


 
 


Det började i fredags natt när jag var ute på galej med tjejerna (jag återkommer om just den aktiviteten). Klockan tre började det småregna och när vi satt i taxin hem då brakade det lös så det kändes riktigt otrevligt. 
 
När vi klev ur taxin hemma kändes det konstigt på något sätt. 
Kallt. 
Inte så konstigt tyckte vi då eftersom det regnade och blåste. 
Göteborgsregn - regn på tvären ;)
 
Men när vi steg upp på lördagsmorgonen så var alla fönster igenimmade så vi såg inte ett smack. Och när vi väl sparkat igång på utomhustermometern, med nya batterier, så visade den bara TRETTON grader. 
På Gran Canaria!
Ön var i chock. 
Älsklingen hade aldrig varit med om något liknande. 
Inte i Las Palmas. 
 
http://www.canarias7.es/multimedia/galeria.cfm?id=12860
(Bilder från den lokala dagstidningen om miraklet. )
 
Jag har varit kalas-förkyld hela helgen, vi har eldat ljus som tokar, söndagslunchat på lokal samt sagt adjö till Sverigebesöket från göttlabörg. 
Nu börjar karnevalen här. 
 
 
 
Men måndagslista blire:
 
- att jag "bara" är förkyld och inget värre. Jädrans jobbigt ändå, men måste komma ihåg att behålla perspektivet. 
 
- att det där beslutet togs förra veckan som kommer förenkla min vardag så. 
 
- att jag kom ut på galej med tjejerna i fredags. Vi åt peruansk och DET har jag aldrig gjort förr. 
 
- att föräldrarna snart kommer ner. 
 
- att jag fick se på mellon i lördags. Skit men trevligt. 
 
- att jag har mitt alla-hjärtans-dags-firande med Älsklingen kvar att se fram emot. 
 
 


 
Nu äre måndag. 
Nu kör vi. 
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Nu är jag ju sanslöst nyfiken på ditt beslut! ;)
Och snö? Har det snöat på Tenerife också?
Tittade på en repris på Mellon och djämrans så dåligt..
Hade varit bättre om de satsat dessa pengar på att krpa OS-rättigheterna ;)
KRamen

Svar: Beslut-rapport uppe på bloggen nu ;) På Teneriffe vet jag inte vad som hänt, men antar att det snöat där också. Mellon var jäääääääämrans dåligt. Hu jeda mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-17 @ 01:09:46
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad spännande med nya beslut :)
Och oj vad mycket snö ni fått... Mer än vad vi har ju. Kram

Svar: Nya BRA beslut är alltid bra ;) Ja det blev en jäkla skopa snö som kom här.
Yohanna i Las Palmas

2014-02-17 @ 17:44:12
URL: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0