Skrivet den: 2014-02-04 Klockan: 00:10:00

Måndagslista med gnäll

Helgen gick SKITFORT!
Jag hann inte med.
Det sa bara swish.
Så går det när man får helgen fullbokad med aktiviteter och är på farande fot mest hela tiden. Det blir ingen tid över till att sitta ner och lugna ner sig då. Inte heller för att hinna med allt det där som man ska hinna under helgerna: plocka undan efter veckan som var samt förbereda inför veckan som ska komma.





 
På fredagen var det lokalvisning för svenskakurserna och så hamnade vi på fredagsmys med middag och vin hemma hos väninnan.
Klockan TVÅ på natten.
Inte klokt.





 
På lördagen skulle vi bara ut på stan en sväng och fixa två födelsedagspresenter. Hamnade mitt i REA:n och fotboll och resten är ju historia.
Vi var borta hela dagen och spenderade HELA lönen ;)
Det var det.
Roligt är kort ;)
Men vilka fynd.
Får återkomma.
Jag kan inte annat än ÄLSKA rea.







 
Söndag förmiddag var det födelsedagskalas och så var det bara eftermiddagen kvar att göra allt som skulle göras på.
Jag tyckte ändå att vi jobbade på bra och fixade det mesta.
Men lite lugn och ro och uppvilning inför stundade vecka, kunde man se sig om i himlen efter.





 
 
 
Men så är det måndag och jag ska lista saker som jag är tacksam och lycklig över för att lätta upp måndagsångesten.
 
Jag tänker faktiskt skita i´t idag.
Jag har haft en hemsk eftermiddag och tänker bete mig som en sur 3-åring. Jag tänker banne mig inte vara tacksam över något idag.
SÅ.DET.SÅ
 
Självklart är jag tacksam, långt där inne. Men just nu sitter surheten utanpå som ett klippigt täcke och känns enklast att bara låta vara där.
En god natts sömn kommer nog att klara av den saken tills i morgon.
 
(Att ha en 6-åring på bussen som helst plötsligt förvarnar om att han måste spy så man får hoppa av halvvägs hem och sedan gå resten med en spypåse framför sig, måste vara en av de saker som man inte BEHÖVER ta upp på en måndagslista att vara tacksam över.
Roligare kan man ha det.)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag, som jobbat hela helgen är bara glad att den gick fort! ;) Jag har min "helg" nu, med ledig Tisdag. Måsten och avkoppling i en salig röra.

Svar: Ha det så UNDERBART då. Och mys riktigt ordentligt.
Yohanna i Las Palmas

2014-02-04 @ 10:19:32
URL: http://asassecondtime.blogspot.se/
Postat av: Anette Österlund

Hej!
Skall åka till Las Palmas i oktober och bo på hotell Cristina vad är ett måste att göra då man är där? Du kan skicka mig ett mail och berätta. Mvh: Anette

Svar: Kommer ett mail. Ska bara tänka ut något bra svar ;) Annars så får du skicka mail till mig och påminna ;) [email protected] . Komma i håg är inte min stora tillgång just nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-04 @ 10:41:11
Postat av: Caroline

Kan bara konstatera att helgerna går för snabbt, iallafall när man är ledig...

Svar: Allt för snabbt. Jämt. Förbud mot snabba helger införes tack. ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-04 @ 21:49:06
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Freja

Jag skulle nog kunna tänka mig vara tacksam för att han förvarnade om spyan... När mina barn var i den åldern så spydde de bara, var de än var... Antimys...

Svar: Den var bra. DET är jag naturligtvis tacksam för. OCH för att jag hade spypåse med mig. Antimys ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-04 @ 22:39:12
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0