Skrivet den: 2014-02-19 Klockan: 00:27:22

Här rusar dagen iväg

...eller natten snarare. Snart är det midnatt och jag borde ligga i sängen.
BUMS i säng!
Jaskabara...





 
Nej jag skulle ju skriva nått skitbra och jättekul här men just nu fungerar inte hjärnan. Jag har kommit hem från svenskakurserna, läst läxor, nattat ungar, lagat morgondagens lunch, tittat på ett avsnitt av Masters of sex i mobilen, planerat morgondagens kurs, svarat på ett mastodontmail och fortfarande fattas det att krypa in i duschen innan jag får hoppa i säng.
Det är klart att det inte blir nån höjdarbloggning under de omständigheterna ;)
 
Men jag kan berätta spännande saker ur mitt vardagsliv, alias tisdag, som att Lillskatten gick in i en lyktstolpe på väg till skolan idag. Tittar man inte rakt fram där man går så kan sånt hända.
Jag vet inte, det känns bekant på något sätt. Var det inte någon i min familj som gjorde något sånt för ett tag sedan?
Hmmm. Lillasyster?
 
Jag kan berätta spännande saker som att jag blivit imun mot nässpray under den senaste mans-förkylningen och nu fått gå över till annan typ av nässpray. Men vad i 70-singen ska man göra när man är dunderförkyld och måste ringa i telefonen på jobbet? Kan kan ju inte komma dit och låta som värsta smurfen.
Sånt låter inte seriöst.
Då blir det nässpray i rediga doser.
Det var väl för bövelen vad denna förkylning skulle hålla i sig.



Matlagning på HÖG nivå. 

 
Ja det händer spännande saker här må ni tro ;)
 
Go natt!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: dalkulla

skitblogg.....ungar i säng...taskig mat....stearinljus....kuuuul....gå ut på stan o visa lite hur den utvecklas....det är väl därför du bloggar för att du bor där....ELLER?

Svar: ÖÖöööööö, nej det är det inte. Om Las Palmas kommer det bara när jag är på humör. Om staden kan man läsa på vilken turistsida som helst.
Yohanna i Las Palmas

2014-02-20 @ 22:16:05
Postat av: eeva-maija

taskig kommentar till dig johanna, det finns faktiskt vissa som gillar denna blogg- respekt please.

Svar: Tack för den. Den kändes i hjärtat <3 ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-24 @ 19:55:31
Postat av: Freja

Mäh, varför kommentera på det sättet? Det är väl bara att låta bli att läsa? Jag ÄLSKAR din blogg! Och insåg häromdagen vilken viktig funktion dina Real Life inlägg hade! Inte för att jag vill pressa dig att börja igen, du har nog fullt upp ändå. Men jag la upp en bild på en ovanligt liten diskhög och folk blev hel fascinerade. Över att jag vågade! De hade behövt se några klassiska Real Life inlägg tänkte jag...

Svar: Tack för den. Den värmde. Ja jag verkar ha fått ett lite anti-fan här på bloggen. Personen kommenterar ibland på de mest korkade sätt. Jag har vant mig men sutar inte förundras över vad folk tycker och tänker ibland. Jag saknar också RL:en ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-25 @ 01:12:03
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0