Skrivet den: 2014-02-28 Klockan: 00:47:04

Här föredras det lugn o ro

....framför stoj och stimm. Och jag inser att jag nog blivit en himla trälig typ. 






Ibland blir det tyst och stilla på jobbet. Telefonerna är tvärtysta. Alla samtal är gjorda. Då finns det inget att göra utan bara sitta och vänta. 
Ta det lugnt. 

Då tar flickorna och bläddrar i skvallertidningar. 
Idag fick jag en sådan tidning i handen. Dags att läsa ikapp lite på skvallret. 
Men!
När jag fick en lugn stund och skulle läsa så blev det inget av med det. Det var så HIMLA skönt med lite lugn o to att jag bara satt och stirrade rakt ut i luften. 
Lugn. 
Och ro. 
I fem minuter ;)

Samma sak en morgon när jag kom till kontoret och det var datafixning på G. Ingen kunde jobba. 
Kom igen sa en kollega. Vi sätter oss därborta och snackar. 
Men jag blev fast på min stol njutandes av lugnet efter morgonens rush med frukost och skollämning. 

Vilken jäkla tråkig typ jag blivit ;)

Jag saknar att lyssna på musik, snacka skit och läsa böcker. Men faktum är att när det blir en lugn stund så är det JÄKLIGT skönt med lite lugn o ro och TYSTNAD. 

Man börjar väl bli gammal ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Hahaha! Varför tror du folk går i kyrkan?
Enda stället där man kan få ro; behöver inte
lyssna på andra och inga telefonsamtal. Kan
t.o.m. ta en liten lur.
Gillar din blogg!!!

Svar: Tror precis att du kom på kyrkornas nya slogan för att få fler besökare ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-28 @ 04:49:17
Postat av: Katja

Det är SUPERVIKTIGT att ta vara på de små stunderna av lugn när de kommer. Trälig? Nä, det tycker jag inte, bara sund :) För att orka med en stressig vardag så behöver även mamman andas, om så bara för 5 minuter :)

Svar: Tack! *skickar en slängkyss genom cyberrymden* ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-28 @ 09:18:54
Postat av: Marie-Louise

Ibland behöver man de där pauserna i livet när man får sitta och stirra ut i tomma intet :) de stunderna behövs. Kram

Svar: Precis! Gäller att ta till vara på stirra-ut-i-intet-stunderna också ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-02-28 @ 17:38:05
URL: http://madredetres.blogg.se
Postat av: Hyrestanten

Känner igen den där känslan när det äntligen blev tyst. Oftast kändes det som om man hade en fyrpunktsstereo på högsta volym, när alla barnen bodde hemma och när de flyttat så ville jag inte ens ha på radion.
Kul det där med kyrkobesöken Ruth :)

Svar: Nej jag saknar att lyssna på radion också ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Freja

Hahaha, så jag känner igen mig! Jag har ganska mycket kontakt med olika människor hela dagarna i de jobb jag haft de sju senaste åren. Jag ÄLSKAR resandet, när jag får vara alldeles för mig själv på hotellrummet och det bara är tomt och tyst!

Svar: Ahhhhh resa! Aaaaa hotellrum ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-01 @ 00:04:08
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

freja - Efter maken dog, gillar jag att resa ensam. Kan göra vad jag vill och behöver inte vara artig och lyssna.
To be alone is not to be lonely!

Svar: Just precis! Väldigt viktigt att få ordning på detta, ensam och själv. Inte samma sak.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-01 @ 03:13:01
Postat av: AndrewGab

Videography could be the art and means of taking moving photos on film or digitally. It really is an extremely inspiring and technical field that requires a variety of esthetic vision, techie expertise, and reliable communication skills. The job of a videographer would be to create visually compelling images that tell an account, convey a note, or simply just captivate an audience. In this article, we will explore the different components of the task of a videographer and exactly why it is an important and daunting profession. One of the most critical aspects of videography is storytelling. A videographer is responsible for bringing a story to life by using moving images. They must have the ability to understand the story they have been trying to tell, and then use their technical skills to fully capture it in a visually compelling way. This calls for a deep knowledge of the narrative structure, character development, and pacing of an account. In addition it requires an excellent sense of how exactly to visually convey emotions, moods, and themes. Creative imagination: Videographers must be able to think creatively so that you can visually tell a tale or convey an email. They must manage to see things in a different way, and then use their commercial skills to bring those tips to life. This involves an excellent feeling of composition, color, and movement. In addition it requires an awareness of how exactly to use visual effects and animation to improve the visual impact of a story. A videographer must have an eye fixed for detail, and then identify and rectify errors inside their footage. They must be able to start to see the big picture as well as the small details. This requires a beneficial understanding of the technical areas of the craft, as well as an ability to concentrate on the little details that will make a positive change in the final product. If you want to see more about all of this matter visit some web address: [url=https://www.seanniecameras.com/music-video-projects][color=#000_url]los angeles event photographers and near Washington, D.C.[/color][/url]

2023-03-10 @ 20:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0