Skrivet den: 2014-12-06 Klockan: 13:41:00

Här beger vi oss ut för att knuffas

.....när vi åker till shoppingcentrumet Las Arenas mitt i julruschen. 






Jag hoppar att springa runt i finkläder och klackar när jag ska shoppa en hel dag och jaga ungar. 
Nej bekväma kläder och tennisdojor blir det idag. 
Jag har blivit vuxen och vis(are). 






Vi drar iväg nu men jag uppdaterar under dagen med bilder och anekdoter ( krishistorier om jag känner oss rätt). 






12:30
Vi åker hemifrån. 
Ingen trafik ute på stan. 
Hoppas inte är inne på VÅRT shoppingcentrum. 


13:00
Rakt in på shoppingcentret. 
Ingen trafik, ingen kö, ingen trängsel......ÄN!
Ungarna märks med telefonnummer  för att inte tappas bort. 










15:00
H&M avklarad. 
Nu in på PriMart som har fått Frozen-exklusivt och är Lillskattens utflyktsmål för idag. 











17:00
Vi sätter oss ner för att äta något försenad lunch. 
Blodsockret nere i skosulorna. 
En nybörjarmiss som vi inte borde ha gjort. 














18:30
Inne i leksaksaffären upptäcker vi att alla presenter som vi rekat förra gången är slutsålda i h får gå på plan B - improviserande. 

Och hur i hela frisen kommer man ut ur leksaksaffären med påsen full ned klappar UTAN att ungarna märker något?
Nästa år går nye detta. 
Avledningsmanövrar fungerar ICKE. 


























22:00
Affärerna stänger och vi är fortfarande kvar. 
Huvudvärken börjar att infinna sig. 
Bäst att avsluta på Maccan för att slippa göra så mycket som möjligt när vi kommer hem. 
Tydligen det bästa på hela dagen enligt vissa damer i familjen. 







Nu vill jag åka hem. 
Och vi har inte ens fixat hälften av det som skulle fixas. 

23:15
Hemma!!!!
Och kan äntligen svida om till pyjamas och lägga upp fötterna på bordet. 










/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Så skönt att det var lite folk, åtminstone från början, hoppas det höll i sig! Och telefonnummer på armar, så gjorde vi med, och det behövdes tack och lov aldrig. Även om jag önskat att dottern utnyttjat det någon av alla de gånger hon försvann. Fast hon tyckte aldrig själv hon var försvunnen hon hade ju total koll på var hon var och att vi hysteriskt letade igenom Skansen, demonstrationståget, varuhuset, friluftsmuseet, det var inte hon bekymrad för...

Svar: Hujedamig! Ja det hjälper ju inte ned nummer på ungarna om de aldrig kommer bort ;) jo sedan blev det värre med folk måste jag erkänna.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-06 @ 19:25:20
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Jag blev så nyfiken på vad den där stora bruna högen på en tallrik var för något?

Svar: Jag tror att du menar ett stort fyrkantigt torn som är friterade lökringar. Eller skulle vara. Inte så mycket ringar där inte ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Ruth i Virginia

Låter som en horror story.
Hem efter 11 på kvällen!!
Usch och fy så hemskt.

Tror du att julshopping är en sorts sjukdom?

Svar: Ja, det tror jag att det är. Känner mig faktiskt lite sjuk av all shopping. I hjärtat.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-08 @ 01:33:50
Postat av: Catharina Elfving

Vill bara in och säga hej,
har följt din blogg ett tag och är lite avis på dig som bor här,
Vi brukar vara nere 3-8 veckor varje år,
drömmer om att bo här mera som pensionär :)
tänkte också shoppa i Las Arenas på torsdag.

Svar: Härligt! Mer trängsel på Las Arenas. Lycka till och hoppas att ni har en underbar tid här.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-08 @ 08:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0