Skrivet den: 2014-12-24 Klockan: 02:09:30

Här är endast Yohanna vaken

....på uppesittarkvällen som blev en paketinslagarkväll. 

Jag sitter och gör en lista på vad jag vill göra i morgon så att jag ska kunna sova. 
Bättre att ha tankarna på pränt med ordning och reda än att de flyger kring i skallen och oroar mig. 







Julstämningen vill inte riktigt infinna sig. 
Jag tänker INTE önska God Jul från oss än. För i morgon jobbar Älsklingen och det är vanlig dag för oss tills han kommer hem och vi får ta julafton. 

Jag saknar de svenska jularna. De var så mycket MER. 
Här är det bara ett par futtiga timmar på julaftonskvällen. 
POFF!
Säger det och så är det över. 
Jag hinner aldrig riktigt njuta. 








Och så har vi haft det riktigt bråkigt hemma hos oss på sista tiden. 
Riktigt bråkigt. 
Otrevligt bråkigt. 
Tonårsbråk, fast i 4-års-åldern. 
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det och det gör mig ledsen. 
Det gör mig rädd för att vi kommer att få en riktigt otrevlig jul. 

Men just nu är allt lugnt och skönt...







Förra veckan var jobbig. 
Jag blev dyngförkyld efter Lucia. 
Stress och nerver. 
Farliga saker det ;)
Så jag har inte riktigt kommit ikapp i julstämningen än. 

Försjuttsingen vad mycket gnäll och depp det blev nu. 
Det är bara för att alla ligger och sover utom jag. 
Och inte nån glögg heller har jag tatt mig. 
Ha ha, gå och lägg dig Yohanna!

Återkommer med julhälsning från Familjen Kaos. 
Ha det så trevligt i morgon tills dess. 

/Y

Kommentarer
Postat av: eeva-maija

Har tänkt på dig o din familj. Det har varit så tyst på din blogg, förstod att det var ngt. Överkrav stressar barn ex skola. De vill uppföra sig, men kan ibland inte. Barn älskar sina föräldrar, men kan inte vara som föräldrar vill att de ska vara...Arga barn behöver hjälp...Önskar dig allt gott...Det blir bättre...en som varit skiten

2014-12-24 @ 07:58:17
Postat av: Hyrestanten

Instämmer i Eeva-Maijas ord. Mina barn är ju sedan länge vuxna och jag njuter för fullt av att det inte längre finns några måsten. Det är galet så folk stressar. Du har så stora förväntningar på julen och vill att det ska kännas som när du var barn och ung och bodde i Sverige. Så kommer det aldrig att bli. Det är våra barndomsminnen som spökar. Nu är vi vuxna och måste inse att verkligheten inte ser ut som vi minns den från barndomen eller innan vi fick barn. Vet du, det blir bra ändå. Det är inte vi vuxna som ska tycka att julen är magisk och speciell. Fortare än du tror är barnen utflugna och då blir det ett lugn och du bestämmer själv vad du vill göra. Många varma hälsningar till dig. Andas och ta det lugnt.

Postat av: Brgitta S

Hej!
Känner igen mig i stressen inte att jag har små barn och allt vad det innebär mina 2 killar är 15 och är numera till hjälp. Men så länge våra föräldrar fanns och var pigg å flöt julen på bra vi var hemma ho oss inget flänga runt. Men nu är vi fortfarande hemma hos oss vilket går utmärkt och tar hem mannens mamma och hennes särbo (om är skröplig) min mamma tar vi inte hem på julafton längre hon är dement och har det bättre på sitt boende där de ordnar så fint. Sist jag tog hem henne en julafton blev det mest kaos hon kände inte igen sig och yrade bara runt o ville hem. Vi besöker henne på juldagen (dock ej i år då vi är förkylda) så det där med jul är inte lätt avsett va man i livet befinner sig. Jag har dragit ned på förväntningar och att allt ska vara perfekt huvudsaken är lite ledighet och att några av de närmsta kan närvara.
God Jul och tack för en bra blogg!

2014-12-26 @ 22:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0