Skrivet den: 2014-12-04 Klockan: 00:51:34

Äventyr i Stockholm onsdag 3-12-2014

....och det verkar som det tar på krafterna att turista.
 

 
 
 
Jag fick meddelande från eleverna sent idag.
Vad har ni gjort idag, frågade jag.
Ingenting, blev svaret. Vi har vilat oss.
 
Fast när det väl kom till kritan hade de inte legat på latsidan helt i alla fall.






Lunch med quiz hade de visst varit på. 
Vad i hela friden är det undrar jag. 
Vi svarar i morgon, svarar de. Vi är trötta nu. 
Ska man svara så till sin lärarinna undrar jag. 





Detta känner jag dock igen....






Så ser det ut som att det blev Kungsträdgården igen. 
Fruktansvärt populärt ställe blandturisterna det där. 
Borde ta inträde ;)




 
 
 
Och i morgon väntar jazzklubb med en bloggläsare och så packa resväskorna.
På fredag bär det av hemmåt igen och jag kommer att kräva en utförlig rapport av dem när de har kommit till sig här hemma.
 
Vad ska jag fråga dem?
Vad vill ni veta?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Har nu läst alla rapporterna. Det är ju helt fantastisk, hur mycket som kan hinnas med på en kort semester! Och vilka trevliga ungdomar!
Och DU har lärt dom svenska så bra, att dom kan
skriva om sina upplevelser! Hurra för dej, säjer jag!!

Svar: Ja de är jätteduktiga. Jag är jättestolt.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-04 @ 19:28:50
Postat av: Freja

Vilket bra initiativ av dem att åka och så mycket de hunnit med, jag förstår att de är trötta! Du är en fantastisk lärare som hunnit lära dem så mycket och som även hjälpt dem med kontakter i Stockholm.

Jag vill att du frågar dem hur de upplever svenskar, hur de upplevde vädret och vad de tycker är svårast respektive lättast i språket. Typ meningsbyggnad, grammatik, uttal eller något annat.

Svar: Bra! På tisdag ska de få lämna rapport. En utförlig en.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-04 @ 21:33:33
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0