Skrivet den: 2014-12-01 Klockan: 01:03:10

Äventyr i Stockholm, lördag 29-11-2014

....som sprang förbi alldeles för fort.
 
Och eleverna har inte lagat på latsidan. De har sprungit kors och tvärs över stan och skickat kort och kommentarer som bara den.
Jag hade faktiskt lite svårt att hänga med i svängarna ;)
 
 
 
 
Tack så jättemycket alla snälla som hört av sig och är villiga att guida turisterna och öva svenska med dem.
Fortsätt att komma med förslag.
Än finns det luckor kvar i schemat.
 
Men här kommer lite snabbt vad de pysslat med.


Vi tar lördagen först:
Marta och Viktoria fick visst låna något kort av något slag och kunde öva sig i hopp-on hopp-off hela lördagen. 
Det tyckte de var roligt. 
Att hoppa av och på bussen. 





"God morgon! Vi åker bus hop-on hop-off nu. Det är så roligt! Vi har ett kort och vi ha fritt inträde till museer och fri sightseeing.  
Otroligt!😎"








De hade visst börjat med julmarknad på Skansen. 








.....och direkt hittat ett stånd med ljus. 
Något som är livsviktigt när man ska mysa har jag lärt dem. 








Sedan hade de visst strålat ihop med Felicia som hörde av sig på Facebook. Och gått till Kungsträdgården och kikat på skridskoåkning. 

















Och mer turistande. 
Ingen aning om vart de varit....ha ha. 















Och så hann de visst med Vasamuseet också. 
Tuft jobbat!






Victor turistade på sitt håll med sin flickvän och hamnade även han på Vasamuseet. 






Han skriver:
"Kära bloggläsare! Idag har vi besökt vasamuseet och djurgården! Båten var helt otroligt! Vädret ar jättekallt här i stockholm men jag trodde att det ska vara snö alltöver men det finns inte. Vad synd! Jag har pratat med manniskör i affären, bussar och på gator. Vi tittade på en 10 minuter film om "varför vasa sjunkade?"pa svenska och jag översätte för min flickvän, det gick bra för min första dag.
Hälsningar"
 
 
 
Igår kväll var visst flickorna ute på galej och har inte hört av sig på hela dagen.
Jag måste erkänna att jag blev lite orolig.
Man vet ju aldrig vad det finns för skumt folk där ute ;)
 
Men nu har de hört av sig och allt är bra.
Phu!
Så nu kan jag sova lugnt i natt.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Stefan

Vad kul, och riktigt duktiga är dom på att skriva på svenska efter så kort tid, om du har återgett det exakt som dom skrev. Du är en duktig lärare. /Stefan

Svar: Tack så mycket. Jag bara citerar dem. De är jätteduktiga.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-01 @ 18:20:40
Postat av: Mor o Far

Va kul de verkar ha Har Sören hört av sig, han ville ha ditt tele.nr. han har visst planera en heldag med dom. Spännande, han är väl snäll som gör det.

Svar: Ja allt är fixat. Ni får se hur det gick i morgon.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-01 @ 21:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0