Skrivet den: 2014-12-02 Klockan: 23:35:30

Äventyr i Stockholm tisdag 2-12-2014

....och här går det undan. Tiden flyger förbi och straxt är det dags för eleverna att åka hem.
De kommer att behöva en veckas semester efter detta för att vila upp sig ;)
 
 
 
 
Måndagen:
Tjejerna hade varit förbi på Karolinska sjukhuset och fått träffa nån som informerat om att just detta sjukhuset inte har någon tandvård utan bara tandkirurgi.
(Dessa tre som ju är på besök just nu är ju just tandläkare som letar jobb.)
 
Så de hade blivit så deppade att de åkt raka vägen hem och suttit och övat svenska med de andra som bode på Monica´s Palace.
Så är det nån som jobbar på eller har nån kontakt på nån tandvårdsklinik där de behöver folk, får ni gärna höra av er så vi kan fixa ett studiebesök åt dessa så de muntras upp. ;)









 
Men TISDAGEN.
Ja idag har de varit på heldagsutflykt med min faders kusin från Knivsta.
Han kom och plockade upp dem i sin bil och så fick de sig en riktig genomkörare.
Häng på.

De skulle träffas vid hålet i golvet (det heter säkert något annat speciellt) på Centralstationen). 

"Vi har spederat en bra dag
Sörren är mycket snall
Och han hälsar dig
*snäll"
"Vi kom för sent till ringen och han var lite pirrig
😔 typisk spanskt"







Sedan började de visst med sightseeing i Sigtuna och jag ser att de fick se på riktiga sevärdheter. 
















"Vi besökte Sigtuna och han vissade oss stor gatan
Efter åkte vi till Ikea och åt typisk svensk mat"
"Köttbullar och laxen
Kannelbullar också"

















Och jag ser att de köpte smågodis också. Hoppas verkligen att de köpte med lite till mig också....

"När vi slutade lunchen åkte vi till sjukhuset och traffade med Pia"






"Det finns mycket jobb för sjuksköterskor men inte för oss
😔 besvikelse ?"





Sedan åkte de visst vidare till Uppsala och fick se på alla sevärdheter som finns där: domkyrkan, botaniska trädgården, slottet, Gustavianum, konserthuset...
.....ja ALLT!











































Victor rapporterar:

"Kära bloggläsare! 
Vi vakmade imorse kl 7 för att träffa yohannas "kusin". Marta och vicky hinner inte men det gick bra, Sörren väntade 10 minuter. 
När vi (5) har träffat honom körde han bilen till Sitguna, äldste stan i Sverige! Den var vid en sjö och jag såg ett systembolaget för den första gång i resan. 
Efter det kör de han till ikea och där åt vi kotbullar, lax, kannelbullar o dricker Julmust. 
Sedan åkte vi til uppsala och sjukhuset där! Det var en av den största i hela Sverige. En trevlig kvinna guide oss genom sjukhuset. 
I uppsala fanns det mycket ljus när det blev mörkt. Vi besökte slottet, kyrkan, universitetet och konserthuset och marta lämnade väskan vid slottet så Sörren var tvungen att köra som i en rally genom staden, men vi hittade den. Vi tog en fika mellan Sörren lyssnade på "krisen i riksdagen" och vi kom tilbaka till stan. 
Han var en jättetrevliga man som gillade att lära oss vad han visste om staden och som bjuder oss till alla saker☺️ 
 tack så mycket igen Sörren, vi väntar på kanarieoärna! 
Efter åkte min flickvän och jag skridskor, den var ganska roligt och.. 
Slut på idag! Jag är jättetröt"






Det var ju det jag sa. 
En veckas semester....

/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta hittade jag bland lediga jobb i Dalarna, inom Landstinget här. http://oldwww.ltdalarna.se/riro_jobb/

Tips är att kolla in de olika landstingens hemsidor efter jobb. Eller gå in på www.offentligajobb.se


Svar: Tack så mycket för hjälpen. Jag skickar vidare.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-03 @ 08:20:14
Postat av: AnneliH

Vilken vecka de har haft! :) Jag hittade en länk där det kanske kan finnas arbete att söka
http://www.jobbsafari.se/jobb/socialt/tandlakare/stockholm/

Hoppas de får napp!

Svar: Tack så mycket! Jag ska skicka vidare infon.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-03 @ 14:45:10
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor o Far

Vilken toppen Sörren vi har!!!

Svar: Kalasbra!!!
Yohanna i Las Palmas

2014-12-03 @ 17:42:12
Postat av: Marie-Louise

Åh vilket mysigt inlägg <3 Hoppas du får lite svenskt smågodis när de kommer hem, plockat i påse. Kram

Svar: Oh ja, det hoppas jag också. Tänk om de har med sig svenskt smågodis....ha ha.
Yohanna i Las Palmas

2014-12-04 @ 00:23:10
URL: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0