Skrivet den: 2014-08-29 Klockan: 23:31:02

Här har jag avslutat ett projekt

.....som jag började på för hiskligt lång tid sedan. 







Kontoret. 



Före



Nu när jag måste göra en massa undersökande, jämförande och förberedande jobb hemma, ( Det är inte enkelt att vara lärare och veta bäst och kunna förklara allt. Man måste vara jädrigt påläst och säker för att det ska funka. Cred till alla lärare där ute. ),
Så behövde jag ett GIGANTISKT skrivbord till alla uppslagna böcker som jag behöver samtidigt som jag måste leta på internettet. 


Det gick inte an att sitta vid den lilla gluggen som jag hade innan. 
Lösning var tvungen att komma till skott. 

Så vi åkte ju till IKEA för ett tag sedan och inhandlade lådor och skiva. 
Men när skulle förvandlingen ske?
Saker skulle ju skruvas i hop. 
Städas. 
Rensas. 
Planeras. 
Ställas på plats. 
Och just nu har det varit fullt upp, kalabalik, dygnet runt. 

Men förra helgen påbörjade vi förvandlingen och nu är det klart för att flytta in. 













Efter



Jag är redo för att börja breda ut mig. 
Och jag är jäkligt nöjd med resultatet. 

Dock får man inte titta åt andra hållet. 
Dit har vi inte hunnit än ;)







Men vi tar ett steg i taget här...


/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Blev ju jättebra!
Trots allt arbete som krävs så är ju lärar-yrket det bästa som finns : )

Svar: Det är en himla massa runt-omkring-arbete i detta jobbet. Som ingen tänker på. Men jag kämpar på......i mitt nya kontor ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-08-30 @ 09:28:59
URL: http://smids.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Bra jobbat allihopa!

Svar: Javisst var vi duktiga.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-30 @ 10:56:15
Postat av: Anna O

Det blev ju jätte fint och mycket mer plats. Lycka till med jobbet och berätta gärna mer om vad dina elever har för syn på sverige och svenskarna.
Jag tycker att du skriver och beskriver sånt så roligt!

Svar: Ha ha ha ja de klämmer verkligen ur sig konstigheter ibland. Jag ska försöka att komma ihåg och berätta.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-30 @ 21:02:12
Postat av: Freja

Det blev ju kanon! Häng ett draperi för den andra sidan...

Svar: Ja! Vilken idé.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-30 @ 22:56:27
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Åsa

Superfint!!
Kramar Åsa

Svar: Ja visst blev det. Jag är supernöjd
Yohanna i Las Palmas

2014-09-02 @ 13:07:16
URL: http://sommerseth1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0