Skrivet den: 2014-08-24 Klockan: 14:02:16

Här gav jag mig iväg på ett svårt uppdrag

....för att inte säga världens svåraste;)
För det är i klass med det. 






På lördag är vi bjudna på bröllop. 
Ett kvällsbröllp. 
Lång klänning påbjuds. 
Jag har inget att ta på mig.....
Har vi hört det förut?

Så jag fick ge mig ut på stan igår. 
Panikshooping. 
Inget bra. 

Och jag hade alldeles klart för mig vad jag ville ha. 
En axelbandslös lång klänning som satt åt över bröstet och sedan föll ner i lösa sjok ner till golvet i nått fluffigt tyg. 
Mörklila. 
Utan krimskrams. 
Inget bra att ha det klart för sig heller. 

Jag gick gata upp och gata ner på shoppinggatan i Triana i TRE timmar och kom hem med absolut INGENTING. 
....förutom en REA-bikini, som var absolut det MINSTA som jag behöver just nu. 

Jag såg inte en endaste långklänning. 
Inte ens en ful en. 
Jo, en ful en såg jag. 
En röd. 
Längre ifrån min plan kunde det inte bli. 

Det blir att ta fram den gamla hederliga som inhandlades till ett bröllop för hundra år sedan när jag bodde i Göteborg och som användes sist på förra sommarens bröllop. 
Som tur är det inte samma bekantskapskrets. 
Men ön är liten ;)






Annars så kör vi "operation kontons-make-over" och tvättar fönster just nu. 
Tillsammans naturligtvis. 
Bilar och Barbiesar blir dötråkiga när det tas fram hink med vatten och ska blaskas. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Stefan

Tycker mer det ser ut som, dom städar du fotograferar ;) /Stefan

Svar: Det fanns inte tillräckligt många trasor ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-08-24 @ 23:17:29
Postat av: Ruth i Virginia

Hahaha - Varför tror du att nån, utom du, kommer ihåg
vad du hade på dej förra året? Fråga Älsklingen, om HAN kommer ihåg.
Det kunde ju ha varit nånting alldeles
särskilt förstås. Om det är den du visar på
bilden, måste jag ju säja att klänningen var
mycket vacker.
P.S. Mörklila går inte alls ihop med ditt
exotiska utseende - tycker JAG iaf.

Svar: Helt rätt. Älsklingen kommer inte ens ihåg vad jag hade på mig igår ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-08-25 @ 04:04:30
Postat av: Freja

långklänningar är en svår nöt att knäcka, det var behovet av långklänningar som en gång i tiden fick mig att börja sy... Och vilken sötnötfamilj som står där och putsar tillsammans, härlig bild!

Svar: Tanken slog mig också att jag skulle sy en. Men tiden är för kort.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-25 @ 22:55:36
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Glamour-Psykologen

Så himla kul med en bloggare på Gran Canaria! Har själv bott där i flera år, miss it every day... Så roligt att kunna kika in här, glad att jag hittade hit! :D

Svar: Hej! Och vad roligt att du hittat hit. Vad roligt med en till som bott här. Välkommen!
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0