Skrivet den: 2014-08-12 Klockan: 11:40:00

Här är jag lite småchockad

...efter att det har gått ALLDELES för fort utan att ha varit beredd på det. Jag hann inte riktigt med.
 
 
På Ikea hittar man just nu
kräftskiveateraljer. 
Ikea fixar. 
 
 
Ja HERRE JISSES!
I går var jag iväg på en anställningsintervju som kom till skott efter att jag lämnade in det där CV:t förra veckan >>>.
Jag hann bara in genom dörrarna så hade de gett mig jobbet och jag börjar jobba I MORGON.
Jag hann inte riktigt med.
Har inte hunnit att smälta allt än.
 
Jag ska lära 20 "vårdpersonalare" att tala flytande svenska innan novembers utgång.
Hjälp!!!
Vart börjar man?
Imse vimse spindel.....funkar inte så bra på vuxna va ;)
 
Men vis av erfarenhet, jag vet att när det väl sätter igång så kommer jag inte ens ha tid att sitta på toa, och inte ork för att ha lust med något, så nu gäller det att organisera sig fort som attan.
 
Vi drog iväg till Ikea (botet mot allt ont) och fixade skrivbord och lådor. Mitt pyttelilla kontor (inrett på en av våra inglasade balkonger) lämpar sig inte alls för att sitta och planera klasser och för att ha 100 böcker uppslagna samtidigt.
Här fås det knappt plats med tangentbordet just nu.
 
Så just nu: Operation kontors-inredning.
 
Och VEM ska ta hand om SKITUNGARNA?
Mormor bor i Sverige och farmor måste åka till sommarstugan och tvätta smutsiga lakan >>>. Ha ha nej inte så tokigt denna gången. Sommarstugan ska renoveras inför vintersäsongen och då ska svärmor vara där och piska på hantverkarna. Så henne kan man inte få hjälp av.
Det får lösa sig...
 
 
Pyttelitet kontor som
måste fixas - nu. 



 
I alla fall.
Hjäääääälp!
Här skruvar jag och pusslar möbler idag.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår att det är pirrigt men viken toppenchans för dig!!! Lycka till !!! kram

Svar: Tack, eller Upps, det går man ju inte säga.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-12 @ 12:19:11
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: AnneliH

Grattis!!!!! Vad roligt!...det var snabba bud i Mellrud :) När jag låg på sjukan i San Agustin i våras behövde jag inte anstränga mig nämnvärt för att göra mig förstådd...där kunde nästan alla svenska, och talade väldigt bra. Hoppas du får ihop pusslet!

Svar: Ja huvaligen vad snabbt det gick. Kanske bäst så, så man slipper gå och vänta. Ja i södern finns det mycket svensktalande. Det kan vara skönt just i sådana situationer.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-12 @ 13:35:26
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Stefan

Stort Grattis!
Jag sa ju att du skulle vara perfekt för jobbet.
/Stefan

Svar: Ha ha ja du sa det ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-08-12 @ 18:00:58
Postat av: Louice

Hej! Jag har följt din blogg ett tag men aldrig kommenterat innan. Grattis till jobbet! Jag har en fråga, finns det ingen motsvarighet till typ fritids i Spanien?

Svar: Halloj och kul att höra av dig. Just fritids har jag inte hört talas om. Det finns en slags bevakad lekstuga som man kan hyra in sug på med löstimmar, men jag har inte forskar vidare. Det löste sig ändå.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-12 @ 19:50:35
Postat av: Ruth i Virginia

Får man säja: "Det var ju det jag sa!"
Med din bakgrund var det ju ingen tvekan om
att du skulle få jobbet. Blir nog kämpigt
ett tag, men DU klarar det.

När jag var i Indonesien, fick jag i uppdrag att
undervisa en 11-årig grabb från Japan i engelska, så att han kunde gå på den internationella skolan. Vi började i april och i september klarade han provet.
Och jag hade aldrig undervisat i nånting. Jg blev väldigt populär bland japanerna i Bandung och hade både barn och vuxna elever. Dessutom hade jag kvällskurser för indo- ungdomar, som skulle klara provet för att kunna gå på college i engelskspråkande land.

Grattis! Hoppas det ordnar sej med barnskötseln.
Välgångsönskningar i mängd!

Svar: Ja livet blir verkligen inte som man tänkt sig. Det ska man inte tro.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-12 @ 22:09:36
Postat av: Freja

Woohoo, heja dig! De har gjort ett kap! Tänk så fint det löste sig, du fick ett sommarlov innan du fick nytt jobb!

Svar: Ja det blev ett sommarlov trots allt. Men september-semestern frös inne ;) tänk om jag vetat det innan.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-12 @ 23:20:16
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Så roligt! Helt perfekt, du har ju fått lite ledigt också. :)
Lycka till, du kommer att fixa det galant :)

Svar: Tack så mycket. Just nu är det väldigt nervöst.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-14 @ 18:28:41
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Anna

Grattis! Superkul! Du kommer fixa det utomordentligt!
Stor kram

Svar: Tack! Jag litar på dig då. För just nu är det väldigt oroligt hemma hos mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-08-16 @ 09:37:33
URL: http://smids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0