Skrivet den: 2014-04-07 Klockan: 23:52:00

Måndagslista, pre-påsklov

....ja, för nu är det snart dags: påsklov. 
Nästa vecka. 
 
Var det inte jul alldeles nyss?
Jag har inte ens hunnit med att göra semlor. 
Och snart är det dags för sommarlov. 
 
 
 


 
Och denna veckan har jag morgonsemester måndag och tisdag. Föräldrarna är kvar tills på torsdag. Och sedan vankas det påsklov i dagarna NIO. Säkerligen blir det sommarstugan med uteplatsliv. 
Inget att klaga på här. 
....just nu ;)
 
Om det inte vore för den där envisa förkylningen som nu har gjort att jag nu inte har nån röst. Vilken tur att jag har semester. 
Men hur ska det bli om den inte kommit tillbaka tills på onsdag?
- Harkel, harkel, vad kan jag hjälpa till med?
 
Hur som helst, i morgon ska sista semesterdagen ägnas åt att undersöka vart den där körkortsansökan, som jag gjorde i julas, har tagit vägen. 
Villovägar?
Det kunde jag ha hoppat upp och satt mig på. 
Det är ju själva tusan med Spanien och papper. Omöjlig kombination. 
 
 
 
Men måndag alltså. 
 
 
- att jag har semester nu och får vara sjuk i fred. Och kurera mig i fred. En lyx som man sällan får som småbarnsförälder. Jag njuter. 
 
- att mina föräldrar är här och hälsar på. 
 
- att jag ska få ha påsklov med mina barn i sommarstugan. 
 
- att jag fixat glasögon. Hämtar ut dem i morgon. Hoppas att jag gillar dem lika mycket då som när jag provade ut dem. 
 
- att jag var hos frissan idag och fick mig ett par timmars ompyssling och ny frisyr. 
 
Ja det är ingen ände på härligheten här. 
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Vi vill se härligheten från frissanbesöket! :)
När du säjer "sommarstuga" och jag ser bilderna därifrån, ser det inte alls ut som vad jag tänker mej en "sommarstuga". Men det är olika i olika länder, ju!
Hoppas vad än du har, försvinner pronto.

9 april blir jag 86 år ung!!!!

Svar: Många grattisar på födelsedagen säjer vi få idag. Hoppas du har en underbar dag. Ja sommarstugor ser olika ut ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-08 @ 01:03:13
Postat av: Hyrestanten

Krya på dig snabbt nu så du får njuta av ledigheten.
Vilka snälla svärföräldrar du har som låter er vara så ofta i deras sommarhus.
Vill de aldrig vara själva där, ensamma?
Ja tiden rusar verkligen och allt fortare för varje år verkar det som.
Kram!

Svar: Ha ha nu låter du precis som min mamma. Hon frågar också det där. Men här är det precis tvärt om. Mina svärföräldrar vill inte vara där själva. De åker inte om inte vi är det. Det är ju tråkigt utan oss ;)
Här finns inget sånt sim att vara ifred från familjen. Här är familjen som plåster. På gott och ont ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Freja

Jag hoppas du blir frisk innan du börjar jobba så du hinner njuta av att vara ledig och frisk samtidigt...

Svar: Svårt, då jag började jobba igen idag. Men nästa vecka blir det påsklov. En veckas ledigt igen. Då MÅSTE jag vara kry igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-08 @ 21:37:41
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0