Skrivet den: 2014-04-14 Klockan: 01:25:00

Måndagslista från sommarstugan

....där vi befinner oss just nu för en veckas påsklov. 

 
 


 
 


Jag har tagit ut mina sista semesterdagar för att vara här med ungarna när de har påsklov. Älsklingen ska jobba tre dagar först innan han får vara ledig med oss. 
Därefter väntar en och en halv veckas jobb för mig innan jag blir arbetslös igen. 
Framtiden är just nu oviss och lite skrämmande. 
 
Men jag är här i solen och värmen, tillsammans med familjen, i paradiset, och försöker slicka mina sår och bygga upp nytt självförtroende för att ta tag i framtiden med nya tag och nya idéer. 
 
För det är faktiskt så, som en vänlig själ här påpekade, att vardagen kommer här  till paradiset också, man blir ledsen även här. Även fastän man får ligga vid poolen och fastän solen skiner på en. 
 
 
 
Så idag är det kanske ännu lite viktigare att komma ihåg att vara tacksam. 
 
 
- att jag får vara ledig på påsklovet tillsammans med mina skitungar. 
 
- att vi har en sommarstuga att åka till. 
 
- att solen har skinit. 
 
- att jag fortfarande har eftermiddagsjobbet att gå till. 
 
- att jag fortfarande har lite idéer om vad jag skulle kunna hitta på med framtiden. 
 
/Y

Kommentarer
Postat av: yaiza

kom på ett till litet jobb tips :-)
fick erbjudande om ett jobb (timmar) i höstas som jag inte kunde ta pga att det var så kort varsel, vet att dom söker lite hela tiden, du kan ju kika in på deras hemsida http://www.canariahome.com/
om man inte vill vara franchise tagare kan man skicka ett mail ändå som timmar som jag blev erbjuden.
kram

Svar: Tack så mycket för detta också. Skall kollas upp.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-14 @ 20:16:18
URL: http://blogg.loppi.se/blingmorsan
Postat av: Freja

Hoppas du kan koppla bort sökajobbstressen och bara vara några dagar. Livet har en förmåga att lösa sig, på det ena eller andra sättet!

Svar: Jag försöker koppla bort så gott det går och tänker där emellan på att det du skriver måste vara rätt.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-14 @ 23:24:03
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0