Skrivet den: 2014-04-23 Klockan: 23:29:45

Här kommer fortsättningen

....på gårdagens skoskavshistoria. Spännande av bara 1000-an ju ;)

Eftersom skoskavet från igår gått sönder och var riktigt ömt beslöt jag idag att ta mina fin-träskor till jobbet. 
De enda skoparen som inte satt åt över hälen som var morgonens krisområde. 

Man kan ju tycka att i detta flipp-flopp-toffle-land så borde det ha funnits andra, ICKE, hältryckande skor i detta hem. 
Men icke. 





Det blev även premiärtur för bara ben i Las Palmas. 
Min väninna har ju berättat om den oskrivna klädregeln här: att inga bara ben före påsk, dvs strumpbyxor på oavsett hur varmt det är. 
Så nu var det dags. 

Men första gången känns alltid så konstigt. Naket på nått sett. 
Och man kan ju diskutera om omvärlden ska utsättas för denna blek-chock. 

Fast i och för sig, tar man aldrig av sig på benen är det jäkligt svårt att bli annat än blek om dem. 

Men skorna då. 
Träskor var ingen hit. 
Nu har jag FYRA vattenfyllda blåsor under trampdynorna och ett sprucket blödande på hälen. 

BRA jobbat Yohanna!

I morgon vet de 17 hur jag kommer till jobbet.....

Så nu vet ni det. 
Spännande liv jag lever minsann ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Du verkar lika ömfotad som mig, ser jag... Prinsessan-på-ärten-fötter...

Svar: Javisste väl att jag kunde lite på ett positivt svar från dig. Det är klart vi har prinsessfötter!!!! Låter genast mer piffigt än skoskav.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Ruth i Virginia

Hahahaha / Ni två är roliga tillsammans!
Verkligen! Menar det! Allvarligt!

Svar: Är vi? ;) är det inte jättevanligt?
Yohanna i Las Palmas

2014-04-26 @ 05:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0