Skrivet den: 2014-04-26 Klockan: 00:57:41

Här fredagsbakar jag

....för det är DEN tiden på året: födelsedagskalasdax. 
Ja inte vårt då, utan väninnans. Och jag har fått en beställning på:
- en jordgubbstårta
- en chokladtårta
- en semmeltårta
och 60 kanelbullar. 






Man kan fråga sig varför jag står här mitt i natten med svetten lackandes. Men jag vill ju inte ha bakat för tidigt så de blir torra. 
Så nu är det nattakneg som gäller. 

När jag nu ska bli arbetslös så får man inte vara så knusslig med uppdragen. 
Detta, mitt enda, återkommer ju bara en gång om året. 

Och det är ganska mysigt. 
Älsklingen SATT här och höll mig sällskap, men så tröttnade han och gick till tv:n. 
När jag tänker till på saken så får han banne mig komma tillbaka och roa mig lite. 
Vi är två i denna båt. 





/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Jisses, va´ duktig du är!
Hoppa du får bra betalt.

Svar: Ja det hoppas jag också ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-26 @ 05:59:21
Postat av: Freja

Bra betyg för dina tårtor och bullar att du blir anlitad! Och madonnan håller dig ju sällskap i alla fall!

Svar: Ja fast bara EN gång om året. Nu får det ta och öka lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-26 @ 22:31:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0