Skrivet den: 2014-04-18 Klockan: 01:17:34

Här är vâr sommarstuga

Hallâ där!
Long time no see.
Dagarna gâr här pâ pâskolovet i sommarstugan och jag har inte haft nâgot vettigt alls att skriva här.
Tiden gâr.





 
Nâgra läsare, däribland min egna mor, uttryckte en oro över vart jag hade gjort av skitungarna när jag, under en HEL dag, kunnat sjunka in i bokens magiska, själaläkande värld.
Var icke oroliga.
Jag ska berätta.
De är fortfarande här.
Skitungarna alltsâ.
 
Vâr sommarstuga, eller bungalow som det sâ fint heter fast jag kallar den för sommastuga eftersom vi bara har tillgâng till den över sommaren, ligger i ett omrâde med 35 andra "sommarstugor" eller bungalows.
Det är ett stängt omrâde med staket runt om och med poolen i mitten.
Det gâr varken att komma in eller ut om man inte har nyckel.
 
Just nu till pâsken har omrâdet fylts av alla pâsklovsfirande familjer som varit borta under vintern, samt pâsklovsfirande turister av olika nationalliteter som hyrt in sig här för en vecka eller fler. Här finns andra skitungar i olika âldrar.
Andra skitungar som mina skitungar leker med.
Hela dagarna.
 
Det pâminner mig lite om byn där jag själv kommer ifrân, där jag växte upp. Vi var en gäng ungar som lekte tillsammans och sprang fram och tillbaka mellan de olika husen och trädgârdarna. Dit, dit lusten föll pâ att springa just dâ.
Och mammorna kunde i lugn o ro sitta i trädgârden och dricka kaffe.
Eller stâ och stryka med ett öga i fönstret.
Eller vad de nu hade för sig pâ den tiden dâ det inte fanns Facebook ;)
 
Sâ det gâr ingen nöd pâ skitungarna här när Yohanna ligger i solstolen och läser deckare hela dagen.
De leker sommarlovs-liv och skapar de där härliga fria minnena som man ska ha frân barndomen, men som är sâ svârt att ge som förälder när man bor i storstaden och inte vâgar släppa ungarna mer än en meter utan uppsikt av oro för vad som nu händer sâ ofta i storstäder.
Eller pâ andra ställen ocksâ runt om i världen.
Pâ ALLT FÖR MÂNGA ställen runt om i världen.















 
Vi har det bra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Är dina svärföräldrar där samtidigt, eller får i husera själva? Tänker på en sak när jag ser dina bilder och när jag har varit på GC; det verkar inte finnas många områden för barn utan asfaltsliknande underlag eller klinkers att leka på. Alltså inte så många gräsmattor. Är det bara nåt jag fått för mig eller? Önskar dig en skön påsk-ledighet med sol, värme och mysiga lässtunder.

Svar: Nej du har så rätt så. Här finns inte mycket gräs att leka på. Det finns gräs i parken där vi bor i Las Palmas men där är det inte då poppis att leka. Och finns det gräs så blir det torrt i solen eller så använder hundägarna det som rastplats. Sorgligt men sant.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Freja

Så härligt! För både dem och dig!

Svar: Ja här är det bra.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-18 @ 23:19:22
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0