Skrivet den: 2013-09-30 Klockan: 00:17:35

Här hamnade vi på fest

....när vi skulle på loppis och kom rakt in i en kanarisk hyllning av helgonet Rosario. 





Vi har haft en UNDERBAR helg i hemmets lugna vrå och kommit lite mer i ordning och vilat upp oss ordentligt inför kommande veckan. 
Visserligen har jag inte hunnit allt det som jag ville hinna....

.....hinner man någonsin det?

Men å andra sidan har jag hunnit med mycket mer familjemys än vad jag förväntade mig och det måste nog slå högre än ett par sketna damråtter eller o-organiserade pappershögar. 

Som idag när vi skulle utforska en ny loppis här i Las Palmas, som för övrigt inte var mycket att hänga i julgranen så jag kommer inte att uppehålla mig vid den, och sedan sprang rakt in i en kanarisk folkfest och firning av Vigen Rosario med folkdans, musik, offer- (heter det så nu för tiden eller ska man kalla det för hyllnings-?) -gåvor till helgonet. 

Jag blir alltid så glad när vi springer in i något sånt här, för det gäller att komma ihåg att skitungarna är från bägge kulturerna och ska matas med bägges traditioner. Och inte bara köra på med sill, Lucia, imse vimse spindel, julskinka och svenskakurs. 
En bra fördelning ska det vara. 

I alla fall, vi fick oss en redig dos med kanarisk kultur, även om det är svårt att njuta av det när det är 30 grader ut och man helst bara vill lugga hemma på soffan i bara underkläder. 
































Men nu är helgen slut alltså och det gäller att ladda om inför en ny arbetsvecka. Kollade just i kalendern och insåg att veckan var helt TOM. Inga planerade aktiviteter som kan störa schemat och rutinerna.....än ;)

/Y

PS och mobilbloggningen har blivit helt galen. Bilderna blir storleken som den vill. Jag har ingen aning om hur. Gav tålamod tack. DS

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Verkligen kul att helt oväntat befinna sej i ett så färgglatt och musikalist gatuliv. Ser sååå trevligt ut. Och en stor oxe mitt i sta´n!

Trion vid porten ser ganska slut ut. Men gulliga som bara den! Glad att du haft en så fin dag!
Veckan blir säkert kanon. Gonatt!

Svar: EN oxe, det var massvis av dem och kor också. Så gigantiska att jag akdrig sett maken. Väldigt exotiskt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-30 @ 06:35:49
Postat av: AnneliH

Kul! Jag tror bestämt att Canarierna vet hur de ska leva livet..de har alltid något att fira verkar det som...du får haka på där och strunta i alla måsten, det ordnar sig alltid på någevis :) Ha en fin kväll!

Svar: Precis så är det, det är alltid nån fest på G ;) Kanarier kan!
Yohanna i Las Palmas

2013-09-30 @ 18:21:02
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Jenny

Åh, vad härligt med folkfest så där bara hipp-som-happ :) Kram kram

Svar: Ja det blev så dar extra härlig eftersom vi inte var beredda på det eller hade haft någon aning. Helt spontant ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-30 @ 19:48:11
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0