Skrivet den: 2013-09-12 Klockan: 00:30:09

Här faller ögonen ihop

...och jag är faktiskt helt slut. Det går inte att fortsätta semester-tiderna vid läggdags när man måste följa nya skol-starts-tider vid uppgång.
Schemat (rutinerna) måste fixas.




 
Det var faktiskt så illa att när vi kom hem från skolan i morse, Lillskatten fortfarande väldigt besviken över att inte ha fått träda in i skolans mystiska väld, men i morgon är det dags för henne, 1 times inskolning UTAN mamma, så tittade jag på sängen där den stog så inbjudande med mjuka lakan och solen strålandes in på den så lockande och tänkte:
- Jag ska bara lägga mig ner en liten stund och......vila benen.
Och tvärsomnade med Lillskatten lekandes med Barbysarna på golvet bredvid. Igår somnade hon när vi kom hem. Idag var det min tur.
Zzzzzzz....
 
Och hela dagen har liksom lullat på i zzzzz-tillstånd. Jäklar vad irriterande det är. Man får liksom ingen lust alls med att ta tag i saker och ting. Vill bara lägga sig ner.
Ungefär som att vara bakis.
Jäkligt irriterande, som sagt.
 
Jag som har så mycket att berätta om:
- bläckfiskstillagningen i helgen
- helgens äventyr med Ikea-möblerna
- Lillskattens förvandling från liten till en inte så liten tjej
- besöket av data-snubben som räddade mig ur denna dator-härvan mha en damvippa
- dagens födelsedags-tårtbotten-tillverkning
 
och morgondagens (tordagen den 12:e september 2013) FYRTIOÅRSDAG.
 
Ja, jag fyller år.
Det är bara att klämma i med "Ja må hon leva"...
Själv känner jag att jag är rejält deppad.
Inte för de 40 åren, de har jag förträngt ;) utan för att jag hade förhoppningar om att jag skulle ha planerat något speciellt till just den här dagen. Något riktigt jäkla 40-års-födelsedags-aktigt.
Och det har jag INTE.
Det kommer att bli en helt vanlig dag.
Precis som alla andra.
Bra jobbat där Yohanna.
 
Så jag är lite deppig.
Det kanske är sömnbristen.
Jag går och knoppar på saken.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Stefan

Stort Grattis!!

/Stefan

Svar: Tackar tackar. Det är inte ofta man får manlig uppmärksamhet här på bloggen. Det gläder mig.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-12 @ 07:17:57
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Vila först, sen berätta ALLT!
Och grattis.

Svar: Ja jag går vila lite först. Denna veckan har inte varit att leka med. Körigt värre nu.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-12 @ 07:21:01
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Lena

Hipp hipp hurra för just Dig idag! Idag är ingen vanlig dag för idag är det Yohannas födelsedag! Kram från Örebro

Svar: Ha ha man tackar sp mycket gör grattisar från hemtrakter.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-12 @ 07:36:11
Postat av: yaiza

Stort grattis på födelsedagen :-)


Svar: Tackar tackar.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-12 @ 07:41:10
URL: http://blogg.loppi.se/blingmorsan/
Postat av: Lena2

Jättegrattis till dig Yohanna! Ser fram emot ditt framtida bloggande som mogen 40-åring :-)

Svar: Hmmmm ja just mogen vet jag inte om jag kan fixa. 40 däremot kan jag säja check på nu.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-12 @ 10:16:15
Postat av: AnneliH

Grattis på din dag! :)

Svar: Tackar tackar.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-12 @ 13:02:00
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Graaaaaaaaaattis! Det spelar ingen roll om du inte planerat nått, det är ju en stor dag ändå, det är DIN DAG! Ha dt bra!

Och är du säker på att du inte är gravid? Jag vill minnas att de där dagtidssovstunderna var ganska frekventa tidigt i graviditeten... En liten diamant till fyrtioårsdagen!

Svar: Huvalugen det hoppas jag inte. Men jag har faktiskt tänkt samma sak. Vore det inte för att visste att det är tekniskt omöjligt så..... Men meh ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-12 @ 21:42:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Grattis på din födelsedag <3
Hoppas du haft en riktigt fin dag <3Kram

Svar: Tack så mycket. Vi har ätit tårta och druckit bubbel här så jag får vara nöjd ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-12 @ 22:30:12
URL: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0