Skrivet den: 2013-09-25 Klockan: 13:54:34

Här börjar jag att komma på banan

....en förmiddag med lugn o ro, ja ja allt är ju relativt men utan störande moment eller i alla fall ej INPLANERANDE störande moment, var var som krävdes för att jag un ska känna mig i alla fall LITE mer organiserad och säker på foten.



I dag började vardagen, skulle man kunna säja.
För typ TREDJE gången.
Men idag var en helt vanlig förmiddag, med tider och aktiviteter, så som det SKA vara här i vår "riktiga" vardag. Och resten av dagen har jag samma förhopping om. Inga läkarbesök, inga födelsedagskalas, inga ändringar av något slag.
Det som inte funkar idag, kommer troligtvis inte heller att funka i framtiden, ÄVEN om jag vet att man blir snabbare med tiden, när man vänjer sig. Och när rutinerna får lägga sig till ro så kommer allt att flyta på mycket smidigare.
Men man kan inte trolla med knäna och flyga i tiden.
Även om jag skulle vilja...




 
 
Jag fick göra en lista.
Jag ÄLSKAR ju listor.
Och ni verkar ju älska mina listor lika mycket som jag.
Här kommer VARDAGS-listan.
Den är för att jag ska få en överblick över hur i hela friden vi har det med tider och vad det är som behövs förberedas och hur.
Den få mig att känna mig tryggare.
 
Och JA, jag planerar in att vakna, väcka ungar och hämta och lämna dem i skolan. Bästa att planera in det och skriva upp det för man vet ALDRIG med virriga mammor.
Konstigare saker har hänt.
 
Un gäller det bara att få tillverkat nån form av familjeschema så vi även kan få en överblick över hur familjens aktiviteter ligger i förhållande med varandra.
 
Den "lugna" småbarnstiden är alltså till ända ;)
 
Kör hårt!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

När barnen var mindre hade vi oxå sådana listor. För dottern stod dessutom alla moment hon skulle göra på morgonen, som klä på sig, äta frukost och borsta tänderna... Det gjorde henne tryggare och våra morgnar lugnare... Nu är de 13 och 14 och sköter sig själva på morgonen. Skönt men ovant!

Svar: Ja dessa listor gör min vardag tryggare och ungarna lugnare ;) Listor är toppen. Ja det måste kännas konstigt när ungarna växer upp. Jag förstår folk som inte vet vad de ska hitta på när ungarna börjar klara sig själv. Frågan är ju om man hitar tillbaka till sig själv sen.....eller OM man vill det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-25 @ 19:44:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0