Skrivet den: 2013-10-29 Klockan: 00:25:04

Måndagslista med sommartidstveksamhet

...ja men vad 17. Det blir ju kaos i livet varenda gång den förbenade klockan ska ställas om ;)


 
 
Guldklimpen och jag var ute och åke buss idag när det vankades tid hos örondoktorn igen.


 
Är det inte meningen att man ska få sova en timme MER nu när klockorna ställdes om till vintertid?
Ja för så gick det INTE till här i natt.
Irma var uppe och spang här mitt i natten och somnade aldrig riktigt om igen, förens det var dags att gå upp för att gå till skolan.
Då blev det gråt och tandagnisslan.
....hela vägen till skolan.
Och för första gången fick jag vara med om att ha ett barn som inte ville gå in i skolan utan bara grät.
Hon har BANNE mig missuppfattat detta med att sova på nätterna.
 
Som tur är finns det avledningmanövrar och tappar man bara inte konceptet så kan det gå bra.
Mer vill jag inte säja om detta tema för sist jag gjorde det så sket det sig med hela familjelivet. Irma slog bakut på alla de punkter som jag dagen innan skrytit så om inför okända människor på föräldramötet.
Jag har lärt mig.
Jag håller käft.
Inget skryt här inte.
Och peppar peppar för att vara på den säkra sidan.
 
Då idag är vi alla redigt darriga på benen och jag känner mig som att jag befinner mig i nån slags dröm.
....mardröm.
Dessutom har jag en bunt saker som jag måste komma till skott med och det fungerar inte med bommul i huvudet.
 
Men måndag är det....
 
- att vi dekorerat så fint här med Halloween upp över öronen. Kanske LITE överdrivet men nu är det pyntat.
 
- att jag funderar på om man inte skulle ta och slå till med en liten Halloween-fest för barnen nu när vi har så dekorerat här.
 
- att det är långhelg i helgen och fredagen ledigt.
 
- att det är mycket jobb"chanser" omkring mig nu. Inga svar eller intevjuer, men det verkar ju finnas möjligheter i alla fall.
 
- att tiden går så fort.
.....fast jag undrar verkligen om jag är så glad över just det.
Jag tar och stryker den.
....att tiden går så fort.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

jag har inte orkat ta upp mitt halloweenpynt - tre glittriga pumpor - än... Undrar om jag hinner innan det är över... Kanske ska ta fram mina julskallar på en gång så kan de få stanna kvar framme till januari...

Svar: Ha ha ha påminner om mig som också får upp allt i sista sekunden jämt. Förutomnu då, då jag planerade inte det i tid ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-29 @ 23:13:36
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0