Skrivet den: 2013-10-13 Klockan: 01:42:18

Här har vi jul igen

....ja i alla fall nästan, när vi fick dra iväg till Ikea idag, helt oplanerat, när ryktet att de tagit fram julsakerna där nådde oss via omvägar. 

Åren här har lärt oss att det gäller art vara först på plats när Ikea tar fram julskyltningen. Annars så blir man utan så väl julpapper som julsill. Och nåt sånt vill jag inte vara med om igen. 





Därför har vi värsta julstämningen här hemma nu eftersom vi kom hem med både det ena och det andra och NATURLIGTVIS provade en julmust till Ikea-fikat. 
I mitten på oktober....

Sim sagt, det gäller att hänga på låset här. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Enfrusdagar

Härligt att julen är räddad!

Svar: Jajjemen nu kom jag över mina julskatter.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-13 @ 08:11:35
URL: http://enfrusdagar.se
Postat av: AnneliH

Ja, man vill ju inte bli utan sin julmust och pepparkakorna, det kan jag förstå, men lite tidigt att dra fram julpyntet i mitten på oktober...i mitt tycke förstör det mycket av stämningen...men man får hänga med i förändringarnas vindar.

Svar: Nej du har rätt, det ÄR tidigt. Jag har ju inte packat upp från sommarstugan är.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-13 @ 10:59:50
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ansibecki

oj och hjälp. Ska man redan behöva tänka på julen? Fast jag förstår dig om det verkligen är så att man måste vara ute i god tid. Här finns det ju sill så det räcker och blir över ändå ;) Ha en fin vecka :)

Svar: Nej man ska inte redan behöva tänka på julen. Semestern har ju knappt slutat än. Det är bara Ikea som är så förbaskat tidigt och jag måste ju hänga på för att inte bli utan. Blunda du och fortsätt att tänka höstlöv och halloween ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-13 @ 19:08:44
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Freja

Hahaha, julstress extreme! Här ska vi köra Taco-och-tvspels-jul igen, det behöver vi inte ill IKEA för att få till. Tur, för vi har över 20 mil till närmsta varuhus...

Svar: Ja det funkade ju för er. Då tycker jag att ni kör på det. Bara alla är nöjda och glada så. Det är set viktiga.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-13 @ 23:52:33
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Såg min första jul-TV-annons idag.
Och det är inte ens Halloween! Det förstör
julen för mej. Min käre make brukade säja att
han helst skulle vilja ligga i frysen mellan
Lucia och nyår. (ja, vi firade Lucia, när barnen var små). Jag börjar känna likadant.

Svar: Nej då. Det är bara att blunda ;) julen ska inte börjas med fören första december. Här är allt inpackat igen i väntan på. Skönt bara att ha fått hem det som behövs så slipper jag oroa mig för det.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-14 @ 23:40:13
Postat av: musse

Hej! har några frågor som du kanske skulle kunna hjälpa mig att svara på!
Vilken sorts pepparkakor (märke) och julmust har de på IKEA Grancan? Vad kostar de? Finns det något annat ställe på Gran Canaria att köpa julmust och pepparkakor av klassiska svenska märken?
Tack för svar! /musse

Svar: Hallå där! Julmusten och pepparkakorna på Ikea är av Ikeas egna märke och av musten finns det bara en sort. Kakorna kommer i olika varianter och smaker. Om jag minns rätt så kostade musten 1,25 E för en 33:a och ett paket kakor 1 E för ett liten. Sen fanns det stor pepparkaksburk för 4 E tror jag. Julmust har jag inte sett på något annat ställe på ön men pepparkakor kan man komma över lite här och där. Speciellt i mataffärerna på södra delen. Fast Ikea är säkrast ;) Varför undrar du? Bor du här och är ute efter julgottis? ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-18 @ 08:21:37
Postat av: musse

Hej och tack för svar! Frågan var ställd i affärssyfte :)

Litchi Foodservice kommer att se till att det finns Nygårda julmust och Nyåkers pepparkakor på Kanarieöarna till jul.
www.litchifoodservice.se

Kom förbi din blogg här och passade på att ställa frågan hur läget ser ut mvh/musse

Svar: Vart då? Nu blev jag ju nyfiken. Julskina och prinskorv också ? ;) Jag desperat? Nej då ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-18 @ 15:29:14
Postat av: musse

Hej!
Tyvärr blir det inga kylvaror så ingen julskinka eller prinskorv från oss :(
Vi sköter leverans till grossist som täcker alla öarna. Tyvärr kan jag inte i dagsläget precisera exakt i vilka butiker de kommer att hamna i, men primärt i turisttäta områdena från och med slutet av november.

Svar: Låter bra tycker jag.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-28 @ 10:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0