Skrivet den: 2013-10-19 Klockan: 23:19:10

Här har jag haft EN sjuk-vecka

...och jag tycker att det räcker med EN.
Nu är jag less på detta.
Därför införskaffades det host-meducin (Pippi-uttryck) i fredags och bestämdes att denna helgen bara skulle ägnas åt att kurera sig och glida runt i pyjamas.
 
I morse vaknade jag klockan SJU och så började det:
- Vad ska vi ta och hitta på dag då?
- Vad är det som jag MÅSTE hinna med denna helgen?
- Vad ska vi ha till lunch?
Jag hade myror i pyjamasen.
Är det något fel på mig eller....
 
Men så vaknade skitungarna pigga som mörtar i vanlig skol-vaknar-vardags-tid (vilket de inte är när det verkligen är skol-vaknar-vardags-dags) och så började jag hosta upp lungorna, snora och bli lite svag-yrslig som vanligt och då insåg jag att jag nog inte ville göra så mycket ändå i dag.
Man lär sig alltid ;)
 
Detta kom upp på instagram i fredagsmorse när jag satt och åt frukost.





Typiskt fredags pepp.
Och jag kunde inte tänka mig något annat som jag ABSOLUT inte ville ägna helgen åt.
Fastän jag inte brukar vara den som är den.
 
Rör mig inte!
Jag vill bara dricka varmt the.
Och ligga blick stilla i soffan med pyjamasen på.
 
Det är tur att man kan vara åt bägge hållen.
 
För även om jag är lite sjuktråkig just nu och inte har speciellt mycket lust med något annat än att hasa omkring här hemma, så börjar jag bli less på detta och vill ha den där energiska Yohanna tillbaka som får så mycket energi under sina morgonrundor att det bara sprutar ur öronen.
Därför....





 
 
....en annan bild som kom upp på instagram och som jag får ha alldeles nära inpå mig för att komma ihåg.
Det är bara lite tråkigt nu.
Annars så sprakar det om mitt liv ;)
 
Men en sak som vi satt och reflekterade över, Älsklingen och jag när vi satt kvällsutmattade i soffan innan ögonlocken for ihop på oss, är att dessa förkylningar/flunsor som kommer nu-för-tiden inte är som förr-i-tiden. Då när man blev lite förkyld så blev man just LITE förkyld och livet fortsatte. Kanske med en massa näsdukar i fickorna men det fortsatte.
NU.
Nu blir man nästan halvdöd och vill bara ligga blixterstilla och tycka synd om sig.
 
Antingen så har förklylningarna/flunsorna blivit bra mycket aggresivare på senaste tiden. Fast det bara visar sig på oss vuxna. För skitungarna springer omkring som vanligt fastän de är dunderförkylda.
Eller också så håller vi på att bli gamla och klarar inte av att bekämpa flunsorna så bra som tidigare.
 
??????
 
Njaaaa.
Flunsorna har nog fått en släng av växthuseffekten de också och muterat till en mer aggressiv art.
Det tror jag också ;)
 
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0