Skrivet den: 2013-11-12 Klockan: 00:21:58

Måndagslista med morgon-kläd-ångest

Och så har måndagen även passerat.
Snart är det fredag igen ska ni se ;)




 
Eftersom vi var på utflykt i går, så blev söndagskvällen inte så produktiv som jag hade önskat. Nu när vardagsveckan har blivit så fullbokad så måste en del saker planeras och förberedas under helgen för att den kommande veckan ska flyta på så smärtfritt som möjligt.
 
- Veckomatsedeln (som egentligen ska göras på fredagen INNAN veckohandlingen så att man kommer hem med rätt saker till det som ska lagas och inte bara det som man var sugen på i det ögonblicket som man var i affären och handlade).




 
- Lite akutluncher att ta av under veckan om tiden blir knapp, så man inte hamnar i korv- och makaroner-träsket när man vill vara lite nyttig och dra ner på kalorierna ;) Stress är inget bra när man ska försöka gå ner i vikt.
 
- Samt veckans kurser i svenska eftersom mina lugna planeringsmornar raskt blev utbytta mot "hjälpa-till-med-brödfödan-halvtids-förmiddagar".
 
Men jag jobbar på organiseringen av denna familjen och våra rutiner. Denna veckans måndag blev bättre än förra veckans. Och jag hoppas att resten av veckans dagar håller samma tendens.
 
Och det där med att lägga fram kläder till morgondagens arbetsdag på kvällen INNAN är något jag verkligen måste öva mig i. Det går inte an så som idag att på morgonen, under stress och press, stå i garderoben och välja och vraka och vela hit och dit.
Det blev så fel idag och jag gick omkring och kände mig som en pajas hela dagen.




 
Och ett par svarta kontorsbyxor som inte behövs strykas måste raskt inhandlas ser jag. Ett par svarta kontorsbyxor som inte måste strykas borde finnas i var och ens garderob.
Passar till allt.
Och löser allt i paniksituationer.
 
Men måndag var det:
 
- att jag har fått jobb. Tror faktisk fortfarande inte att det är sant så jag smyger lite med det tills jag blivit övertygad.
 
- att jag lyckades öppna ett bankkonto idag. Får återkomma om det men det var en bedrift. Och på bara EN dag ;)
 
- att det snart är dags att lacka mot jul.
 
- att vi snart får besök här av min lillasyster. Även om det självklart inte kommer att bli så kul för henne att hälsa på mig som det var när jag var hemma och mammaledig.
 
- att tråkigt är det minsta jag har nu. Nästan att det är åt andra hållet, FÖR kul. Och det där sista ska du inte lyssna på, ödet, och komma med nån knäpp på näsan nu.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Planera, organisera, strukturera, förbered, och sen ändå ta dagen som den kommer... Det blir en vana att bolla allt som ska göras, du kommer att bli en stjärna på det på nolltid. Och syrran kan ju avlasta lite när hon är på besök, det fick jag göra åt min syrra när hennes ungar var små (och mina inte födda än...)

Svar: Ja jag hoppas också på det. Både på att bli en stjärna och att få hjälp.
Yohanna i Las Palmas

2013-11-12 @ 22:27:02
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0