Skrivet den: 2013-11-26 Klockan: 00:17:11

Måndagslista

Här har veckan kört igång och det är bara att hänga med i svängarna för här går det undan. Jobb, jobb och så lite tjaffs med ungarna och guidning av lillasyster mellan varven.
Tex after work efter svenska-kursen idag, DET var länge sedan. Inte som i Sverige på fredagarna. Men man får inte vara kräsen. Inte ofta man blir bjuden på, eller har TID (och ork), för ett glas vin på lokal på kvällskvisten.
 



Men måndag är det, även om det snart är tisdag, och man måste komma ihåg att vara tacksam för allt fint som man får vara med om. Och det andra tjaffset också för den delen, för det är ju en del av allt det där som man är så tacksam för...
 
- att jag har ett jobb att gå till. DET måste jag komma ihåg när det är så förbenat svårt att gå upp på morgonen, när jag stressar och far runt som en fluga, när jag kommer hem på kvällen och "änglarna" sover. För hur länge det nu varar, så har jag något som inte är alla förundrat - ett jobb.
 
- att vi hade en UNDERBAR lördagseftermiddag i solnedgången. Jag bara satt där i solen och njöt och mindfullnessade av bara tusan. FRID - det var vad jag kände.
















 
- att vi blev bjudna på SPA med allinclusive i går >>> och det var så JÄDRA bra. Även om det låter lite självömkande så är det så - vi är inte vara vid sån här lyx och att kunna FÅ njuta med lugnt samvete. Jag njöt så det sprutade ur öronen och gömmer gömma den dagen i mitt hjärta att ta fram under jobbiga dagar.
 
- att det verkar som vardagslivets pusselbitar, långsamt men säkert, börjar att falla på plats. Det blir lite enklare varje dag. Antingen så blir jag duktigare på att pussla. Eller också så vänjer man sig vid kaoset och försakningarna bara.
 
- att min syster är här och har lunchen klar när vi kommer hem från skolan, sätter på diskmaskinen, håller ungarna glada och lite lugnare ;) och tar ut mig på ett after-work-glas med vin ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Ytterligare ett bevis på att varje arbetande kvinna behöver en hemmafru. :)

Svar: Man kanske skulle starta en uthyrningsfirma med sånt.
Yohanna i Las Palmas

2013-11-26 @ 05:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0