Skrivet den: 2013-11-03 Klockan: 09:42:54

Här går det mot mörkare tider

Klockan är åtta. 
Jag är uppe med skitungarna. 
Det är min tur idag. 
Resten av sommarstugan sover. 








Än är det inte ljust ute. 
Det KAN bero på att det inte är något speciellt roligt väder ute utan faktiskt regnar. 






Igår satt vi på uteplatsen, jag och Älsklingen. Ungarna var duschade och ätna och klockan var bara halv åtta och det var kolmörkt ute. 
För bara två månader sedan så kom vi hem från stranden vid den här tiden, kom vi på. Då var det fortfarande soligt och varmt ute. Nu är det natt vid samma tid och man får lust att gå och lägga sig. 

Vi går mot mörkare tider. 
Och det går fort. 
Dags att tända ljus och att ta på sig strumbyxor. 
Idag i alla fall. 
I morgon kanske det är sol och 24 grader igen. I alla fall på dagen. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag går fortfarande utan både sockar och strumpbyxor, så du kanske kan vänta ett tag du med... ;-)

Svar: Ha ha ja vi får se. Går temperaturen under tjugo grader, ja då måste jag nog klä på mig om jag inte ska frysa ihjäl ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-11-03 @ 21:19:36
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: hallå

Lägg dig din bortskämda groda o ta bort ditt pinsamma halloween pyssel...

Svar: Ja ha ja. Vad svarar man på sånt? Gå och lägg dig du också. Du verkar behöva lite sömn och vakna på rätt sida.
Yohanna i Las Palmas

2013-11-05 @ 22:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0