Skrivet den: 2013-11-09 Klockan: 00:12:23

Här blev det då äntligen fredag

....och idag kändes den extra efterlängtad. 

Om jag klagade igår på mitt liv så var det inget mot idag. 
Jag är död nu och ligger redan i sängen. Av fredagsmyset blev det inte ett skit.















Om man tar gårdagen, fast utan eftermiddagsjobbet, men slänger in lite magsjuka och en veckohandling på det, så har vi min fredag. 
En höjdare. 

Det är väl höjden av all otur, när man börjat nytt jobb och vill göra ett gott intryck och visa sig från sin bästa sida, att få en släng av magsjuka och vara tvungen att springa på toa var 5:e minut. 
Jag menar, magåkomma brukar ju inte vara så diskret av sig. Och toor brukar ju vara ganska så lyhörda. 
I all fall inbillar jag mig det när jag sitter där och försöker vara tyst som en mys när kroppen vill låta som ett ånglok eller en avloppsledning. 

Jäkla skit!

Men det var inget allvarligt. Jag är redan återställd. 
Peppar peppar. 
Men man blir ju urlakad och slapp som en disktrasa. Inte lätt att se piffig och alert ut då. 

Nu är det banne mig helg. 

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Stress kan framkalla vad som helst. Det har jag upptäckt. Magont, muntorrhet, yrsel...hoppas du får en skön helg till slut.

Svar: Ja stress är lömsk. Inte bra alls.
Yohanna i Las Palmas

2013-11-09 @ 10:01:39
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Tur att det är fredag. Hoppas Älsklingen ger dej
en helledig dag idag.

Svar: Nja. Ledigt och ledigt vet jag inte om man kan kalla detta ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-11-09 @ 17:11:07
Postat av: Bertil

Aja, man kan väl ha mysigt i sängen en fredagskväll. ;)
//Bertil

Svar: Jo men visst. Jag visste väl att jag kunde lite på dig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-11-09 @ 18:59:16
Postat av: Freja

Njuuuuuut! Helgen är andningshålet i livspusslet... Eller, KAN vara det, ibland kör även helgen ihop sig...

Svar: Ja helgerna blir ovärderliga nu känner jag.
Yohanna i Las Palmas

2013-11-09 @ 20:35:51
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0