Skrivet den: 2013-05-31 Klockan: 12:25:00

Sammanställning Real Life - Vardagsliv

Nu ska vi se.
Hur var det nu min vardags skulle se ut?
Enligt mina fantasier som jag hade INNAN jag flyttade hit.
 
"Jag kan tänka mig att folk, när de hör att jag bor i Las Palmas på Gran Canaria med bungalow i Puerto Rico, föreställer sig att jag har ett helt annat liv än vad jag verkligen har.
Att solen skiner på mig hela tiden.
Att jag ligger på stranden och lapar sol.
Helst då med ett glas sangria i handen ;).
Att jag går i lätt sommarkläder och klackskor mest hela tiden för att jag kan (vilket var mina PLANER när jag flyttade ner hit).
Att jag äter exotisk medelhavsmat till vardags.
Att jag sitter på uteserveringar och sippar isthe.
Att vi är ute och njuter av det fina vädret hela dagarna och umgås med andra som njuter av det fina vädret hela dagarna.....hela dagarna ;).
 
Så.Är.INTE.Mitt.Liv ;)"
 
 
Veckans Real Life har handlat om vardagsliv och hur det är egentligen UTAN den där bloggstylingen som man sâ gärna vill snittsa till bilderna med.
Varför dâ?
Kan vardagsliv inte vara intressant och fint att titta pâ?
 
 
 
 
Först varje dag ska det förberedas frukost till Guldklimpen som ska till skolan. Denna bilden är egentligen VÄLDIGT bloggstylad för det här ansiktuttrycket brukar han verkligen inte ha.
Han brukar vara tvärförbannad.
Men kameran gjorde underverk. Kanske borde ta fram den varje dag ;)
Ingen lyxfrukost som man kan se.
Men den gâr ner...
 
 
 
 
Det här är mitt heltidjobb. Inget tjusigt kontor, ingen jobb-iPhone, inga käcka kollegor. Jag fattar bara inte hur vi kan göra över med sâ mycket kläder i denna familjen.
Heltidsjobb som sagt.
 
 
 
 
Här är mitt andra heltidjobb, kneta och gâ med ungar och barnvagn. Sâ mycket gör jag det att folk här blir förvânade när de ser mig utan dem och undrar förvânat om nâgot hänt...
 
 
 
 
Här bor jag.
Ingen pool, inga stränder, inga lyxvillor, inga grönomrâden.
Mitt hem.
 
 
 
 
Ja ja, man kan inte se ut som en prinsessa jämt. Ibland blir det brâttom och man fâr slänga pâ sig det som vädret kräver och kroppen suktar efter.
Kanske inte alltid det piffigaste.
Men det är jag ;)
 
 
 
 
Ja, hmmmm, inget hem som skulle plattsa i nân heminredningstidning precis. Men sâ här ser det ut hemma hos oss om dagarna.
Dock plockas det alltid undan innan säng-gâng. Fast det är mer ovanligt att se dâ, dâ man för det mesta gâr och lägger sig precis efterât. Det är mest av självbevarelsedrift som det sker. Har nân provat att att trampa pâ en pytte-Lego med nakna fötter mitt i natten och försökt att hâlla tyst?
 
 
 
 
Ja men den här sysslan tror jag redan att vi sett....
Heltidjobbet fortsätter ständigt. Det är bara utsikten som kan variera ;)
 
Blev ni uttrâkade nu?
Eller kan vardagsliv med ostylade bilder OCKSÂ vara roligt att titta pâ?
 
 
 
Andra som visar upp sina vardagsliv är:
 
- Freja som just nu är sjukskriven har "väldens trâkigaste liv" som hon visar upp. Men det är vad hennes hjärna behöver nu, sâ dâ fâr det vara sâ......trâkigt ;)
 
&
 
- AnnelieH som har haft en riktig "pipsvängendag" med bâde fiskmâsskit pâ cykeln och oparade strumpor i sängen. Sâ hon behöver lite uppmuntran idag ;)
 
Hoppas att ni tyckte att detta var, i alla fall LITE, roligt att titta pâ och fortsätter lite i samma anda.
Tack Freja och Anneli för väl utförda utmaningar.
 
NU är det fredag ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Asså sättet du skriver på får mej att le med hela magen, å skratta rakt ut så VD´n på företaget undrade vad det var..
Härliga du, fortsätt vara du..
Kramar Åsa

Svar: Vad härligt att höra. Att di skrattar Åsa. Fortsätt med det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-31 @ 13:06:19
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: AnneliH

"Tvätteriet" har jag sagt upp mig ifrån...det har mannen tagit på sig av fri vilja :) Hans kommentar; du har ju tvättat så mycket i dina da´r att nu kan jag ta över...Vassegó :)Jag kör "efterarbetet" istället - teamwork.
Annars kan jag påminna mig om att trampa på legobitar är nog det värsta man kan göra näst efter att trampa på en spik, det går ju inte att hålla tyst :) Ha det gött i fina-vädret i sommarstugan....(en dag ska jag också ha stuga där...eller eventuellt "in my dreams")

Svar: Åh vilken fördelning. Det kanske jag skulle föreslå här hemma. Fast han har ju hand om diskmaskinen så det blir nog honom övermäktigt....karlar ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-31 @ 13:13:54
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Härlig redovisning, som vanligt! Och tvätten, ett evighetsjobb...

Svar: Evighetsjobb var ordet. Håller på med ÄNNU ett berg nu....suck ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-31 @ 19:14:08
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0