Skrivet den: 2013-05-27 Klockan: 23:17:18

Måndagslista här

...för det är ju måndag igen om nu någon skulle ha lyckats att missa det ;)
 
Från sol och bad i sommarstugan (ja fast inte riktigt om jag ska vara helt ärlig, för denna helgen var det ganska så molnigt med kalla vindar för att vara snart juni månad på Gran Canaria) till regn och grå vardag i Las Palmas.
Det blev ett bryskt byte.
Men inte för så länge.
 
 
 
 
Denna veckan är kort.
Bara tre dagar.
Det är kanariedagen på torsdag och alla är lediga. Och på fredag är det ingen skola så det blir långhelg. Vi drar tillbaka till sommarstugan förståss och Älsklingen åker därifrån och jobbar på fredagen.
Naturligtvis!
Vem vill inte sola och bada? Eller i alla fall sitta i en solstol på en uteplats ;)
 
Vi hade tänkt att stå på loppisen nästa lördag och det var därför jag åkte dit i helgen >>>, för att rekognosera lite. Och vilken jäkla tur att jag gjorde det.
Det var nämligen sista gången som de körde.
Från och med nästa vecka tar komunen över komersen där och man måste söka och BETALA (naturligtvis) tillstånd för att få stå.
Så mycket för en liten enkel loppis för gemene man.
 
Komunen såg att det gick för bra och vill nu vara med och dela på kakan. Med STOR risk för att de kommer att äta upp hela den (kakan alltså) ;)
För vem (som jag då) betalar en massa pengar för ett tillstånd som gäller för ett helt år, för att stå på loppis EN gång och sälja några småsaker.
 
Och speciellt som det där med pappersarbete inte är komunens starkaste sida och det säkert kommer att vara omöjligt för mig som Las Palmas-bo att fixa ett papper på distans. Då Arguineguin tillhör komunen Mogan, på ANDRA sidan ön...
 
Men måndag är det, eller VAR för nu är klockan så mycket att det snart inte finns någon måndag kvar. Så lista ska det bli. Och den kan även få fungera lite som att piffa upp tråk-tisdagen lite. Som egentligen inte är nån tisdag utan istället då lill-lördag denna kortvecka.
Hängde ni med?
 
 
- att vi haft en härlig helg i sommarstugan.
 
- att vi HAR en sommarstuga att åka till.
 
- att det är kortvecka och vi ska SNART åka tillbaka till sommarstugan för fortsatt sol-och-bad-häng.
 
- att jag har många nya fynd från loppisen i lördags.
 
- att jag ska få vara med om en svensk skolavslutning på onsdag. Svenskakursen har skolavslutning och jag har laddat med näsdukar för det har utlovats Idas sommarvisa och Den blomstertid. Jag har på känn vad som kommer att komma över mig ;)
 
- att jag klippte hela familjen i helgen så nu är det gjort.
 
- att Älsklingen fixade nytt ID-kort idag, och nytt körkort för två veckor sedan (som bara ska komma fram hit, i tid, till RÄTT adress) så nu har vi två stenar mindre att oroa oss för.
 
Så nu kör vi. Full fart mot helgen, två dagar kvar.......för oss ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Låter ju som en härlig vecka!! Kommunen ska låta bli att lägga sej i... ;)

Svar: Kortveckor är härliga ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-28 @ 11:31:36
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Mor o Far

Lyckliga ni KRAM. Då ses vi inte i helgen heller ?

Svar: Jodâ vi har suttit här vid datorn och väntat pâ er ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-28 @ 20:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0