Skrivet den: 2013-05-18 Klockan: 20:26:00

Här kööööööör vi ESC

....för HELA slanten.
 
19:22
- hemmet undanplockat, så nu kommer vi inte hitta någonting i morgon...
- galastassen på
- vinet upphällt
- maten klar
 
- röstningslistan framlagd
 
 
 
nu fattas bara gästerna.
 
20:00 Inga gäster än men NU börjar det. Ja ja detta är ju Spanien ;)
 
Maffig flaggintâgning, men BARA Zlatan som dök upp i reklamfilmen för Sverige. Har vi Inga fler kändisar?
Och den spanska kommentatorn säjer att svenskarna har en speciell typ av humor som ni kommer att märka under översättningen.
Hmmmm
Ska jag bli stött här?
Jag tycker att Petra är KANON.
 
 
Nu kör de i gâng KONCENTRATION ;)
 
1. Frankrike: "L'Enfer Et Moi" – Amandine Bourgeois
Typisk fransk lât känns det som. Men gästerna kom MITT i sâ jag missade lite i koncentrationen. - 3

2. Litauen: "Something" – Andrius Pojavis
Rockig snygg kille och ganska bra lât men gästerna babblar fortfarande och koncentrationen är inte pâ topp. - 4

3. Moldavien: "O mie" – Aliona Moon
Kjolen som växer och ändrar färg. Men sângen är mycket skrik och sânt kan jag inte med. Nej! - 2

4. Finland: "Marry Me" – Krista Siegfrids
Trallvänlig lät med tjej i brudklänning. Jag gillar men inte riktig vinnarfeeling. - 4

5. Spanien: "Contigo Hasta El Final" – ESDM
Nu gör de sig redo här spanjackerna ;)
Början är seg som kola och tjejen är nervös. Men refrängen har drag. Synd. Det blir en - 3

6. Belgien: "Love kills" – Roberto Bellarosa
Trallvänlig refräng och konstig tonartshöjning, men känns BORING. - 3

7. Estland: "Et uus saaks alguse" – Birgit Õigemeel
Jättefin ballad och en OTROLIG tonartshöjning. Men jag känner inte riktig vinnarkänsla. ALLA andra sätter 2 pâ denna men jag klämmer till med en - 4

8. Vitryssland: "Solayoh" – Alyona Lanskaya
En trallvänlig lât igen och karlarna blir helt lyriska här över klänningen. Rabalder utbryter och diskussionerna hâr höga. Vinnarkänsla? Kanske... - 5

9. Malta: "Tomorrow" – Gianluca Bezzina
 â âh det är han den där gulliga doktorn. En käck lât och trallvänligt. Men ingen vinnarfeeling tyvärr. - 4

10. Ryssland: "What If" – Dina Garipova
Ââh den här gillar jag. Fin ballad och jag tror den har chans. Killarna är dock oberörda. För lâng klänning ;) - 5

11. Tyskland: "Glorious" – Cascada
Nu blev killarna lyriska igen men lâten är ganska sâ.....INGENTING. - 3

12. Armenien: "Lonely Planet" – Dorians
Den är bra men kläderna är trâkiga och killarna hade väntat sig mer av en hârdrockskompositör. - 3
 
Och här kom min favvorit, Linda Woodrobe - och Spanien kör reklam. Det är ju sâ man gâr ât. Buuuuuaaaaaa :(

13. Nederländerna: "Birds" – Anouk
Jag gillar den här lâten pâ nâgot sett men gästerna här tycker att hon har fuka kläder och inget glitter = TRÂKIGT. Men jag vet inte. Det fâr bli en - 3

14. Rumänien: "It's My Life" – Cezar
Oj detta var visst en kopia av nâgos kännd spansk sângare. Här blev det ramaskri. Femmos överallt. Men jag vet inte. Inte min stil. - 2

15. Storbritannien: "Believe In Me" – Bonnie Tyler
Denna har vinstchanser bara för att hon är känd, det hör jag pâ gästerna här. Men lâten har satt sig som tuggummi hos mig. - 4
 
GÖR ER BEREDDA!!!!!

16. Sverige: "You" – Robin Stjernberg
AAAAaaaaaa!!!!
Femmor frân ALLA!!!!
Och dans i stora lass. Till och med Irma flippade loss.
Yeeeeaaaaa!!!!

17. Ungern: "Kedvesem" (Zoohacker Remix) – ByeAlex
Himla synd att uppträdandet är sâ grâtt för alla gillade denna. Men vinna? Ja man vet aldrig. Trallvänlig och kommer ni ihâg Satélite med Tyskland för 2 âr sedan? Trâkigt uppträdande, trallvänlig lât och hon vann. - 4

18. Danmark: "Only Teardrops" – Emmelie de Forest
Alla gillar dena här men jag vet inte. Älsklingen tippar vinnare pâ denna men jag sätter en - 3

19. Island: "Ég á Líf" – Eyþór Ingi Gunnlaugsson
Ââââ Jag bara ÄLSKAR karlar i kostym. Älsklingen fâr tillsägelse att sätta pà sig detta och smyckena nästa gâng vi ska ses ;) Bästa lugna lâten är vi överens om. - FYRA!!!!!

20. Azerbajdzjan: "Hold me" – Farid Mammadov
Njaaaa. Jag blev uttrâkad och vi förlorade i annat snack. EDn tysk kompisk sms:ar och säjer att Sverige kommer att vinna. HA HA HA!!!! - 3

21. Grekland: "Alcohol Is Free" – Koza Mostra and Agathonas Iakovidis
Jag vet inte. FÖR grekisk om det kan vara det. Trallvänligt och gratis sprit. Men det verkar vara ett skämt. - 2

22. Ukraina: "Gravity" – Zlata Ognevich
Oj nu missade jag denna. Var det killen i lâdan? ja ja, jag satte en TVÂA i ren förvirring. - 2

23. Italien: "L'Essenziale" – Marco Mengoni
En typisk italiensk lât och det blev mânga skämt här om Eroz Ramazotti och hans kostym. Men ingen lyssnade egentligen. - 2

24. Norge: "I Feed You My Love" – Margaret Berger
Lâten är bra men det är för mycket elektroniskt lull lull runt omkring. lâten kommer bort sig. - 2

25. Georgien: "Waterfall" – Nodi Tatishvili & Sophie Gelovani
Fint och romantiskt men ingen här blev inspirerad. Alla gick pâ toa eller hittade pâ nâgot annat. Men det var ju fiiiint. - 3

26. Irland: "Only Love Survives" – Ryan Dolan
Inget bra att vara sist. Jag var tvungen att gâ pâ toa. Men det lät trâkigt. - 2
 
Snabbgenomgâng, dags att kontrollera siffrorna.
 
Och sâ röstning.
Vad händer.
De vet ju inte vad de gör. Ingen röstar pâ Sverige.
VAD.ÄR.DETTA????
 
Jaha ja. Danmark?????
 
Vilken jäkla .......besvikelse :(
 
Det var det.
Jag ver att fâ tacka för ikváll och önskar GOD NATT!!!
 
 Så länge som inget OFÖRUTSETT händer. Irma pillar på datorn eller internettet lägger av.
Man vet aldrig ;)
 
/Y
 
Andra som LIVE-bloggar om detta nu är:
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack Yohanna för din "rapportering".
Det var kul att läsa. Jag tyckte inte så mycket om Danmark låt. Azerbarjan och Sverige var bättre. Ha en fortsatt trevlig kväll!
Mvh Anna (en ganska ny läsare som med spänning dina äventyr)

Svar: Jag tackar och bockar. Sâ trevligt att höra.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 00:41:41
Postat av: AnneliH

Vilken härlig rapport!
Själv var jag stressad över att jag satt med laptopen som inte ville som jag...allt bara hoppade runt och jag blev okoncentrerad på både låtar och gästerna här. Ingen bra combo.
Men jag tyckte nog ungefär som du...synd att det är så mycket förhandstippningar som tar bort spänningen i det hela.
Det har ju snackats hela veckan om att Danmark vinner. Hoppades nog på att Robins skulle få en bättre placering. Lite roligt att se att Sverige har fått fram ganska många bra IDOL-vinnare som; Darin, Agnes, Robin, Danny...men Eric Saade han gjorde bort sig mäktigt när han skymfade Petra.
Ja, trevligt var det men nu känns det lite tomt.
Ha en fin dag!

Svar: Snackade Eric Saade skit? Det missade jag. Har god lust att se om hela finalen igen i lugm o ro. Vi får se vad eftermiddagen bjuder på.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 11:43:48
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: AnneliH

Ja, det skulle jag också kunna tänka mig att göra men tiden räcker nog inte för min del.
Jo, jag störde mig på detta;
När han skulle lämna över ordet till Petra Mede gjorde han det med ett sexskämt.
"– Över till dig Petra. Med hashtagen MILF, säger ­Eric Saade.
Hashtag är ett sätt för den som använder sociala medier att kunna sätta etikett på inlägg, oftast ­genom att skriva symbolen #. ”MILF” är en förkortning som ungefär betyder ”mamma jag vill ligga med”.
Tyckte inte att det passade in här, men alla kanske inte uppfattade det.

Svar: Jag ska kolla upp det. Låter inte alls bra och ingen verkar ha tyckt att Eric gjorde nån bra insatts.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 15:29:25
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: louize

Svar till Yohanna:
ja jag kommer ta tag i det om det händer igen för jag börjar få nog att se bitmärken och blåmärken på min sons kropp =(
kram

Svar: Ursch. Jag får obehagspipplor över hela kroppen. Lycka till.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 17:34:12
URL: http://shapeful.vimedbarn.se
Postat av: Jenny

Wiehooo - vilken toppenshow va ?!? Fast jag hade ju lite "förhandsinfo" av döttrarna som var på plats i fredags kväll och såg själva Juryfinalen :) De "små" skitungarna fick bättre platser också, som var värda 1800 kr/st istället för de ynka 100 kr som de betalat, ska vara mina barn till det *hahaha*

Nu längtar jag till nästa års show, är ju kul att det stannar i Norden i af, och kanske åker vi ner och kollar då, vi får se...

kramen

Svar: ÅååååH vad de på plats och såg live. Avis. Ja det var en kalasbra show.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 20:08:25
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Freja

Ohh, kul att läsa! Nu förlängde jag min mellokänsla lite! Men röstningen, den glömmer vi bort...

Svar: Jag fick titta om igår eftermiddag och få se i lugn o ro. Vad mycket som inte sändes på spansk TV. Men röstningen ja, vilken besvikelse :(
Yohanna i Las Palmas

2013-05-19 @ 22:09:08
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0