Skrivet den: 2013-03-25 Klockan: 14:03:09

Måndagslista med PÅSKLOV

...för här har ungarna ledigt HELA veckan och vi ska dra till sommarstugan när Älsklingen kommer från jobbet, vi har ätit lunch, packat in alla saker i bilen, packa FÄRDIGT alla saker som ska in i bilen FÖRST, handla det sista i matväg och helst hinna köpa ett par stolskuddar så vi slipper få kassler-rumpor av de nya trästolarna nere i sommastugan.
 
 
 
 
Ja, känner jag oss, och det GÖR jag ju, så kan vi ha tur om vi kommer i väg idag.
Speciellt som jag sitter här och inte har packat ett dugg mer än en väska med täcken och filtar.
Ifall det är kallt där nere ;)
 
Vi skulle ha packat och fixat igår, på lediga plocka-undan-efter-födelsedags-lördagen-söndagen. Men så tog vi oss ett glas vin till lunch-lasagnen och vipps så var all lust att packa försvunnen och jag hittade HELA familjen lekandes med det nya LEGOT och PlayMobilen stället.
Och sen kom svärmor på det traditionella söndagsfikat och så blev det inget mer gjort den dagen.
 
Men allt har sin tid och idag är det måndag och då måste jag skriva lista först innan det kan börjas göras några sysslor över huvud taget ;)
 
- att det är PÅSKLOV och vi ska påska i sommarstugan HELA veckan. Det kommer väl vara dåligt väder som vanligt, men det GÖR ingenting för vi ska bara vara. Och leva uteplats liv utan några måsten.
OM vi kommer iväg vill säja ;)
OM jag lyckas att packa någonting idag ;)
 
- att Guldklimpen fyllt SEX år och det firade vi ordentligt lördags. Jag hoppas så att han var (eller att kommer att vara när han ser tillbaka och ha fina minnen) från denna dagen även om han var fruktsansvärt missnöjd när det var över. Riktigt födelsedagskalas med kompisarna blir det om två veckor.
 
 
 
- att föräldrarna kommer hit ner snart.
 
- att jag köpte mig en sån fin blomma i fredags: 1,5 euro för en sån prakt och glädje.
 
 
 
 
- att jag snart är nere på mitt viktmål, även om det är påsk nu, så är det inte långt kvar.
 
- att jag gjorde sån god lasagne igår. Jag är en höjdare på att laga mat ;)
 
 
Nej bäst att sätta fart och packa, och depilera benen.....och färga håret....och...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, låter som ganska härliga "måsten"... önskar dej en underbar vecka!!

Svar: Jo jag ska inte klaga jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-25 @ 14:20:39
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Eva Utterström

Åh, ha det underbart! Har aldrig längtar så mycket till "landet" som nu. Denna vinter har varit hemsk här hemma! Vi har många Las Palmas som har sommarstugor i vårat området. Så himla roligt att se deras traditioner och hur de firar sina högtider!Massor med släkt och vänner, de äter i timmar och umgås - helt olikt oss! Ha det gott!

Svar: Ja det firas VÄLDIGT olikt här och dar. Intressant att se.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-25 @ 16:13:14
Postat av: johanna

Härligt minsann!! Man tycker alltid man ligger bra med men nog sjutton har man som mest i slutet innan avfärd lik förbenat.

Du.. jag råkade klicka in på dig på facebook istället för på bloggen, såg att du var från pålsboda (jag är från Laxå) OCH du känner min kusin.. Jonas Dahl.
Världen är liten
Ha en go vecka.
Hej svejs

Svar: Jaha ja Jonas. Det var länge sedan jag sâg till honom. Dâ kanske vi har träffats i Laxâ dâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-25 @ 17:37:45
URL: http://minbebis.com/blogg/missjoi
Postat av: Freja

Så mycket att vara glad över! Och så olika det är, du ska sita i solstolar, jag kan inte komma åt altanen för snöhögar...

Svar: Sâ bra att jag fâr sitta i solen och du i snöhögarna och inte tvärtom dâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-25 @ 22:02:00
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Fnulan

Hur firar man påsk hos er annars?

Svar: Jag försöker att köra med lite svenska traditioner och lite kanariska. Blanda hejvillt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-25 @ 22:30:38
URL: http://www.femme.se/fnulan
Postat av: Ansibecki

Härligt med lov och semester :) Det skulle jag också behöva nu. Men jag gläder mig att denna veckan bara är fyra dagar och nästa blir bara tre. Så lite ledigt får jag med :)
Hoppas ni får en jättebra vecka! :)

Svar: Ja un är det kortvecka, hejja ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-26 @ 07:09:44
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0