Skrivet den: 2013-03-21 Klockan: 13:24:42

Här ska det tagas till saxen

...och då är det inte håret som jag talar om denna gången utan ett gammalt 80-talsminne i garderoben.
 
 
 
 
Titta vad jag fått på mig idag.
Jag är inte alls nöjd.
Denna klänning är säkert från urminnes tider och har hängt i min garderob utan att blivit använd EN ENDASTE gång sedan jag fick den.
Det är något fel på den.
Men jag vet inte vad.
 
Grunden är ju snygg liksom och en jeansklänning borde ju hänga i var mans garderob ;)
Och ANVÄNDAS så klart.
Men jag har inte kommit på hur jag ska kunna använda denna. Med vilka tillbehör och till vilket tillfälle.
Något är fel liksom och jag känner mig jätteobekväm i den.
Den är för lång till att börja med.
För vintrig att ha på sommaren.....här.
Och för tight för att ha på vintern med något under.
 
Jag tar till saxen tänkte jag.
Blir det fel så är det ju ingen förlust. Det är ju inte så att det är mitt favoritplagg i garderoben precis.
Men det kanske kan bli.....med saxens hjälp.
 
Lugna nu för detta kommer inte att bli en modeblogg.
Men det var ju så roligt sist, när vi valde skärp >>>.
 
Men jag vet inte HUR jag ska göra.
En jeansklänning utan ärmar och med rätt längd blir helt klart mer användbar här. Fast en jeansskjorta/tunika kan vara bra att ha på vintern och det är ju så snyggt med den där jeansskjorteskärningen som går upp på höfterna och ner över rumpan och fram.
Man kanske även skulle fundera på att klippa bort kragen....
 
 
 
 
HJÄLP!
För nu kliar det i klippar-fingrarna och saxen ligger lägligt till.
Så här kan jag ju inte gå omkring ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Anette

Som lång jeanskjorta, halv- eller helöppen över linne och tights .... Kram på dig Johanna - din blogg är toppen!

Svar: Tack så mycket. Du ska bara veta hur glad jag blir över de orden ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-21 @ 13:43:55
Postat av: AnneliH

Ja, du skulle ju kunna ha den som en halvlång väst.
Klippa bort ärmarna och kapa den precis ovanför sista knappen. Då kan man ju ha något under om den får vara öppen och välja om du vill ha den som en klänning. Kragen kan ju vara lite knivig att ta väck men snyggt både med och utan. Roligt om du kan visa resultatet sen :) Ta´t lugnt med saxen nu :)

Svar: Jag ska försöka ta det lugnt men man vet aldrig när lusten faller på. Än så länge så har jag inte bestämt mig. Visst kommer resultatet....OM det går att visa ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-21 @ 13:50:14
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Åsa

Hm, jag skulle göra en jeansskjorta av den, alt korta av den till en kortare klänning med ett fint läderbälte på höften :)
kram!

Svar: Jag velat fortfarande. Det går inte fort när jag ska bestämma mig inte ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-21 @ 14:14:17
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Åsa

okej, den sa ngt gick fel, prova igen hahha...sorry :D

Svar: Så kan det gå....;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-21 @ 14:15:05
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Freja

Jag röstar för den kortare klänningen utan ärmar, det blir snyggt till solbränna!

Svar: Ja jag är på den linjen jag också. Den skulle komma mest till användning här. Men jag velar lite till ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-21 @ 22:41:25
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Jag har en känsla av att Åsa vill att du ska göra en jeansskjorta av klänningen med läderbälte på höften. ;) :) :)
(envis racker, den där Åsa)

Svar: Jo jag tror det jag också ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-21 @ 22:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0