Skrivet den: 2013-03-15 Klockan: 13:40:16

Fredagsvägning med NÄSTAN-känsla

....för när jag steg upp på vågen idag och såg siffrorna närma sig mitt målsnöre: 59,5 - 59,6 - 59,8 - 59,9 - 60.......
Ja då stannade nästan hjärtat på mig.
Skulle det kunna vara möjligt att jag skulle kunna gå i mål idag?
Skulle jag få skjuta raketerna jag har sparade?
 
FREDAGSVÄGNING
-0,9 kilo
Jag snubblade på målsnöret.
Fortfarande 0,3 kilo kvar till målgång och jag kan ju inte låta bli att tänka att OM jag hade struntat i att äta det där andra ägget igår kväll....
Om jag inte hade....
Men man måste ju leva också.
Inte bara späka sig själv ;)
 
Men nu är det nära.
Jäkligt nära.
Och då kommer ju automatiskt frågan:
- HUR gör jag nu?
 
När man ligger så här på gränsen för vad man kan dra ner på och vad man kan motionera, ja då spelar varenda "unning" (unna sig, en unning alltså) jättestor roll. ETT enda snedsteg kan få hela lasset att tippa. Men man vill ju ända vara glad och fira lite.
Jag tror att det får bli nått mellanting här, eller en vecka till med lite "förhållningsregler". Nån dag kanske några kolhydrater och fortsätta med TVÅ rundor om dagen.
 
Svårt....
 
UTVÄRDERING
Ja även denna veckan har det inte varit något speciellt. Kanske att jag tröttnat lite väl mycket på pizzasalladen nu, så jag gjorde inget nytt lass när förra veckans tog slut.
Det KAN faktiskt bli för mycket ;)
 
Jag har ätit utan tillbehör, dvs utan pasta, potatis eller ris. Inget bröd förutom hårt bröd på frukostarna. Och så TVÅ rundor per dag.
Helgen gick så där, men även där försökte jag hålla på mig.
Man vänjer sig vid allt uppenbarligen för detta börjar att inte kännas så konstigt längre.
Undrar hur långt man kan pressa sig.
Det är ju inte så att jag varken svälter eller överdriver motionerandet. Men hur mycket man kan pressa sig och ändå få det att verka som "normal" vardag.
 
 
 
 
Vigselringen börjar att fladdra lite och trosorna börjar att kasa ner. Så NÅGOT händer ju.
Magen har även blivit plattare av FEM minuters planka på mornarna så den är jag FÖRUNDRAD över. Nu önskar jag bara att jag kunde ta ett kilo från vardera skinka/lår och flytta upp till tuttarna ;)
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagram - yohannailaspalmas)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check! (Och eftermiddags)
Mat - Chek! (utan kolisar)
Plankan åt 2 håll - CHECK!
Och 0,3 kilo kvar till målet.
Nästa vecka väntas mensen, så passa på att glädja dig NU Yohanna ;)
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Stor applåd till dig Yohanna! Du är f-n bäst helt enkelt!

Ha nu en superbra helg!

Kram

Svar: Ha ha! Nu överdrev du allt lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-15 @ 15:29:40
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Jenny

Du är så duktig gumman!
...och medans dina trosor kasar ner så har mina fått för sig att RULLA ner...tror INTE det beror på samma saker *haha*
Nej, är verkligen urdålig just nu, men det har ju med min nacke att göra också, jag "orkar" liksom inte ta tag i det till 100%, och kan ju inte heller vara duktig och motionera och får nöja mig med sjukgymnastiksövningarna som jag gör just för nacken...
Ha nu ett mysigt Fredagsmys med mysfamiljen!!! ;)
Kramiz

Svar: Man får ta det lugnt när kroppen så behöver. Ingen brådska. Bättre tider kommer.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-15 @ 18:25:24
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: AnneliH

Lysande! Har du kommit i gång med plankan...den har jag glömt bort :) eller...förträngt. Du ska se att plötsligt händer det! Trevlig fredagskväll till Er!

Svar: Ja den där plankan ja. Nu har jag fått rutin på den och jädrar vad den är effektiv.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-15 @ 19:22:51
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Yvonne

Grattis!!! till viktnedgången,du har verkligen varit duktig.Jag skulle också behöva tappa lite kilon men det är svårt när man är en gottegris :)
Trevlig helg på dig!

Svar: Man får ta det lite i taget. Det är min melodi ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-15 @ 19:52:12
Postat av: Anna

Underbart! Så jäkla bra jobbat! Jag hade chockat kroppen med någon annan motionsform oxå, spinning kanske?

Svar: Uff! Spinning. Jag har hört att det är jobbigt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-15 @ 22:46:39
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Tush

Riktigt bra jobbat av dig.

Svar: Ja nu är jag stolt som en tupp ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-16 @ 08:01:06
URL: http://www.filmkritikerna.se/filmtoppen
Postat av: Marlene

Härligt!
Här är det mesta skit och vågen går åt fel håll, jag som bara hade ett halvt kilo kvar till mål innan jul. Det är för mycket som strular runt mej just nu, så jag får helt enkelt ta en sak i taget. Men visst f-n är det surt!

Svar: Ja när det blir för mycket måste man dra ner på måstena i livet. När det ordnar upp sig mer så kan man öka ansträngningarna. Tat lugnt bara och tappa inte modet.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-16 @ 09:57:21
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Bra jobbat!!!

Svar: Tackar tackar!
Yohanna i Las Palmas

2013-03-16 @ 17:55:23
URL: http://glamourmamman.blogg.se
Postat av: Shopaholic ♥ Livet som nybliven mamma till tre!

Bra jobbat!! :)

Svar: Tackar tackar!
Yohanna i Las Palmas

2013-03-16 @ 19:07:38
URL: http://majbebis08.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0