Skrivet den: 2013-06-17 Klockan: 15:25:01

Måndagslista med fungerande teknik

....för JA, det fungerade på första försöket när jag slet ur och satte in igen, nya kablar och ny internetgrunka till internettet >>>.
Första gången som det händer.
I alla fall här ;)
Att det funkar att följa givna intruktioner och att få hela konkarongen att samspela.
Spanien är ju inte direkt känt för "landet där allt fungerar som det ska på första försöket".
 
 
 
 
Nu ska vi alltså ha ny internetleverantör med betydigt billigare räkning.
DET återstår att se ;)
 
Så EGENTLIGEN borde jag hört av mig lite tidigare i helgen men saken har varit den att Lillskatten har legat i 40-graders feber och varit som ett slakt kålblad.
I lördags kväll lovade jag mig själv att jag skulle åka till akuten med henne om det inte blev nån förbättring under natten.
Men så vaknade hon pigg som en mört på söndagen och är nu, om än inte helt så i alla fall nästan, som helt ny ;)
Tänk vad ungar är.....?....hmmmm......tåliga.
 
Själv var jag som en död sill under lördagen. För det blev ju så klart min tur att genomlida något. Och på söndagen när MIN feber steg till typ 37 komma pyttelitet, så fick jag ligga i sängen och vara som ett slakt kålblad.
Jag är INTE så.....tålig ;)
 
 
 
 
Men en Alvedon på söndagskvällen och nedkrypning under tjockt täcke som gav ENORM svettning under natten, så är jag också så gott som ny idag.
Tänk det där att om ungar så säjer de att man ska klä av dem, bada dem i ljummet vatten och ha kalla handdukar på pannan, när de ha feber.
På mig själv funkar det bäst att stoppa om mig och svettas ut det som jag nu har i kroppen.
Jag vet inte vad jag ska lita på här.
 
Men denna helgen har gått i sjukans tecken och vi har väl inte gjort ett smack mer än nödvändigt. Jag var iväg med Guldklimpen på födelsedagskalas på fredagskvällen, ute, svinkallt och duggregn ibland. Jag kände mig nästan som hemma i Sverige igen.
Brrrrrr ;)
 
Så veckohandling på lördagsförmiddagen och efter det typ.....INGENTING.
Sjuk-slappning.
 
Och idag är det måndag igen, om nu någon missat det. Sista veckan innan sommarlovet.
Och det blir en lista på det.
 
- att denna veckan är sista veckan. Sen blire SOMMARLOV.
 
- att vi ska grilla med Älsklingens trevliga jobbarkompisar igen i sommarstugan i helgen.
 
- att jag just köpt fileade sardiner nu och ska försöka mig på att lägga in sill till midsommar. Vi får se hur det går. Spännande!
 
- att min lillasyster säjer att hon är på G hit ner för att hälsa på.
 
- att vi är på bättringsvägen här hela familjen och INGET besök på akuten behövdes.
 
- att jag lyckades koppla in internetgrunkan och få den att fungera.
Jag KAN!
 
- att vi ska försöka komma iväg och stå på loppis på lördag i södern. Medans vi ändå är i sommarstugan och har långhelg. Midsommar även här, fast då heter det San Juan.
 
Denna veckan blir det körigt att hinna med allt.
Frågan är OM man ens ska försöka ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Verkar vara en bra lista :)

Svar: Jo då den duger ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-17 @ 19:31:11
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Freja

Massor av saker att vara lycklig över. Skönt att ni är friska nu och jag är sjukt imponerad av din internetfixarförmåga! En helt annan sak. Din facebookruta skymmer en stor del av texten för mig, jag vet inte om det är min dator eller om det är så för andra. Jag vill ju läsa ALLT du skriver!

Svar: Tråkigt nog så är det så med fecebook-rutan. Helt plötsligt fick den för sig att ändra storlek och det går INTE att ändra på den, hur jag än försöker. Inte SÅ mycket fixarförmåga dar inte ;) Har väl inget annat val än att ta bort den helt :(
Yohanna i Las Palmas

2013-06-17 @ 23:05:43
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0