Skrivet den: 2013-06-06 Klockan: 15:08:40

Här blev det fin-frukost

....för Lillskatten och mig när vi fick sällis av väninnan C på morgonrundan och därefter bjudna på kondisfrukost.
 
Jo man tackar. Fint som snus ;)
 
 
 
 
Med en del personer bara så HAR man det där.
Maskineriet.
Flytet.
Förtroendet.
Man bara känner sig avslappnad och kan tala om allt, fastän man kanske inte hörts av på flera veckor.
 
En ynnest.
 
På mindre än en timme hann vi avhandla både morgonrunda, erotiska drömmar, gamla pojkvänner som spökar, falska vännskaper, jobbmöjligheter, den kommande utgången på lördag samt tillhörande outfits-problem och hur vi blivit mer säkra på oss själva ju närmare 40 vi kommer.
Det gäller att vara snabb när man bara har en timma på sig.
Samt frukost då.
 
Vilken lyx.
Ute-frukost på lokal.
Ta vad man är sugen på.
 
Jag känner att det är svårt att förklara det där med att bli bjuden på frukost på kondis utan att det ska låta som att det är så himla synd om mig.
För det är det ju inte.
Men om man aldrig har pengar för att gå och ta sig en fika på kondis, eller när den enda gången man får äta ute är när man tar ungarna till MacceD och även då har man dåligt ekonomisamvete, när man ser sig själv dag ut och dag in gå och glutta på alla turister som sitter och semesterlyxar sig på restauranger och man tycker SÅ synd om sig själv för att man inte har några pengar eller ALLTID har dåligt samvete om man unnar sig något nån gång. Fast man själv är den som bär skulden till den dåliga ekonomiska ställningen i familjen.
Om det är så.
Ja då blir en bjudfrukost på kvartersfiket en fest av sällan skådat slag ;)
 
Och jag ska inte ljuga.
Det ÄR godare med färsk vit baguett än med knäckebröd.
Det ÄR godare med smält ost, stekt kycklingfilé och söt senap på smörgåsen än med kokt skinka och tomat.
Och det ÄR godare med riktigt socker och fet mjölk i thet än med suketter och minimjölk.
Vem försöker jag att lura?
Så hurtbullig har jag inte blivit än att jag lyckats att övertyga mig själv om motsattsen ;)
 
Viva fikat!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter kul att bli bjuden på fika. Och goda vänner gör gott för själen. :)

Hälsningar från ett soligt Wales

Svar: Goda vänner är BÄST ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-06 @ 17:53:41
Postat av: Mor o Far

Va fint att du fick känna dig lite lyxig, det är du värd, lite avkoppling i vardagen.

Svar: Ja fast lite dåligt samvete fick jag ju över allt onyttigt vi stoppade i oss ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-06 @ 18:33:16
Postat av: Anna

Det är så härligt att läsa om hur du fångar de små lyxstunderna. Visst kommer det motgångar ibland men då är det extra gott att kunna plocka fram de glada stunderna. Tack för att du skriver om ditt "real life" för det gillar jag.

Svar: Tack så mycket för att du skriver. Detta blev jag så jätteglad över ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-06 @ 20:19:29
Postat av: Freja

Kondisfika, det är nått jag blir vardagslycklig av!

Svar: Just precis, DET är vardagslycka när den är som bäst ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-06 @ 20:32:45
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Vanligtvis kokar jag termos-kaffe, innan jag går och lägger mej, men igår blev jag bjuden på middag på en mexikansk restaurang av en flicka, som var klasskompis med min son i college och kom och hälsade på, så det blev inget kaffekokeri.
Vad hände i morse? Jo, jag körde till MickyD och köpte mej en large coffee och en "egg McMuffin". Hem och läste Washington Post medan jag njöt av min MickyD frukost. Och solen sken. Jag var glad och lycklig. Brydde mej inte om de extra kalorierna.
De enkla nöjena är de bästa.
Så glad att du fick en fin morgon också, Yohanna!

Svar: Det är de dä'r små vardagssakerna som man kan bli mest glad över. Härligt att höra om din "lyx"-morgon ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-07 @ 05:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0