Skrivet den: 2013-07-17 Klockan: 01:38:03

Sammanställning av Real Life - Badkläder

Hej, jag heter Yohanna och bor i Las Palmas....
 
 
 
 
Ha ha trodde ni att jag gått under jorden?
FYRA dagar utan att blogga.
Så får det ju inte gå till ;)
 
Jo men nu GICK det till så i alla fall.
Här har det varit fullt upp med att njuta, att ta ÄNNU ett farväl, samt försöka röja upp i det kaos som en gång var ett hem.
Innan Sverigebesök och sommarlov.
Det går inte fort.
Men det går i alla fall framåt.
Fortare framåt än om man sitter och bloggar ;)
 
Men denna veckan har Real Life >>> handlat om badkläder och dess varande och icke varande hemma hos folk.
Den som följer mig på instagram >>> kanske har märkt att jag börjat med dagens bikini där och hade tänk mig hinna igenom en bunt tills idag.
Det gick inget vidare.
Tre blev resultatet.
Men det kommer att komma fler.
Jag har ju ett antal att välja ibland ;)
 
   
 
Nu över till frågorna:
 
- Hur mânga badkläder har du?
*jag har alltså 11 stycken bikinisar och en baddräkt (sist jag räknade, det KAN hända att de har förökat sig under sista tiden).
 
- Hur skaffar du nytt och hur förbrukas de?
*ja nu-för-tiden så slits de ut. Gummisnoddarna i badkläderna tappar stinget av för mycket sol, klor, salt och urkramande efter varje tvätt. De blir sladdriga och liksom lite klibbiga. Har ett par som ligger på gränsen nu.
*nytt blir det när jag kommer över nån billig OCH snygg och är på köp-humör ;)
 
- Vad har du för inställning till sol och bad?
*älskar FORTFARANDE (efter tio år här nere) att gå till stranden och ligga i solen. Dock har den kärleken ändrat sig lite med åren. Jag är inte så desperat längre och får inte ångest om jag inte kommer till stranden en solig dag. Det kommer fler soliga dagar ;)
Bad är jag fortfarande ganska tveksam till.
Då ska det vara riktigt varmt ;)
 
- Perfekta solbrännan, vad är det?
*ja det frågar jag mig också. Håller ju på och flyttar bikinikanter och axelband fram och tillbaka som en galning över kroppen för att inte få några ränder.
Men varför?
Nu fick jag en existenctiell dipp här.
Vad håller jag på med?
 
- Hemskaste solbrännan, har du râkat ut för den?
*jag kommer ihåg en gång när jag var liten och brände axlarna så svårt att jag fick blåsor där. Jag kunde inte ha t-shirt på mig och det var hemskt på natten.
Varför det hände, kommer jag inte håg. Men jag kommer inte ihåg att mina föräldrar någonsin smörjde in mig med solkräm. Fast vi åkte heller aldrig på solsemester.
Fast det blev ju bevisartatt det gick utomordentligt bra att bli bränd även hemma i Sverige.
 
- Läckert solbrun eller mystiskt blek och skör? Eller solskrynklig av för mycket solande eller grön-vit om vintrarna?
* jag skulle så hemskt gärna vilja bli pepparkaksbrund som Älsklingen är, nån gång men har fått förlika mig med att jag kan som mest bli lite kanelbullebrun. Och då krävs det otroligt mycket jobb.
Det är inte värt det.
Dessutom finns det en tant på vår "sommarstuge-strand" som är alldeles söndersolad och pepparkaksbrun. Inte bättre blir det av att hon bär knallrosa läppstift som lyser ut mitt i allt det bruna och två silikontuttar som står ut som två pingpong-bollar, mitt ibland allt skrynkligt hängande.
Hon kan vara allt mellan 50 och 150 år gammal.
Svårt att säga.
Men söndersolad är hon och SÅ vill jag inte bli.
Så jag har kommit fram till att det är ganska så skönt i skuggan också ;)
 
- Och NÄR ska man egentligen visa upp de där perfekt solade brösten eller string-rumpan?
*ja BERÄTTA snälla för nu tappade jag lite livets mening här när jag började fundera på om allt mitt jobb har varit förjäves ;)
 
 
Andra som berättar är:
 
- LCHF-trollet har en badräkt, en bikini, 2 tankini och 3 "udda" och vet att den perfekta solbrännan ska visas upp i omklädningsrummet på jobbet.
Jag VISSTE att det fanns ett svar på den frågan ;)
 
- Wildrose har tre bikinisar och eftersom hon är en blekis och inte tycker om sol och bad så tackar hon högre makter för brun-utan-sol-spray. Den perfekta solbrännan? Den ska man visa upp för sin partner när man är innomhus!
Skitbra tips som jag hade glömt bort. Brun-utan-sol kan vara mitt svar ;)
 
- Freja har tre baddräkter och en delad och har INGEN aning om NÄR man ska visa upp den perfekta solbrännan. Hon vet knapt ens VAD en solbränna är eller just BRÄNNAN vet hon vad det är föresten ;) aj aj!
Fast en perfekt O-solad ur-ringning kan man visa upp när som helst. Som NU till exempel ;)
 
Så jag utser mig själv till självklar vinnare av badklädestävlingen med mina ELVA bikinisar ;)
Tack för att ni var med och berättade och ta hand om er därute i solstrålarna. Det ÄR skönt med sol och värme, men inte lika skönt att ligga solsvedd i sängen om natten.
Sola lugnt!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, du ÄR klar vinnare;)

Svar: Ha ha något ska jag vara bäst på också ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-17 @ 09:54:37
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Åh den där första bikinin som du har var jättesnygg! Och ja du vann rejält den här gången! :)

Svar: YEA!!!! Något vinner jag i ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-17 @ 11:35:33
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Marianne Pettersson

Rekommendatioen från Strålskyddsmyndigheten och Cancerfonden är att inte sola mer än 15 min per dag på Kanarieöarna om man är ljushyad typ som engelskorna.

Den solskrynkliga damen är således strålskadad.

Ett knep för att bli pepparkakebrun är att hela tiden blöta kroppen. Maken som jobbat som grävmaskinist och varit ute på vägarna lärde mig det och det funkar, iaf på mig som aldrig varit brun tidigare. Han å andra sidan behövde bara säga sol så blev han brun.

Svar: Åh jag som inte gillar att bada ;) 15 minuter om dagen. Det är inte mycket. När vi är på stranden så är vi ju dar flera timmar. Man får ta det försiktigt och mycket solkräm.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-17 @ 12:21:07
Postat av: Marianne Pettersson

Vem har sagt bada, en balja med vatten och en svamp, perfekt på terrassen.Närdu får upp färgen tål du också mer tid i solen. Men det är tveksamt om det är så nyttigt att vara länge i solen med bara bikini. Sätt på.hatt och t-shirt på barnen iaf.

Svar: Skitungarna har ALLTID schalett och sunblock pâ sig. De blir bruna ändâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-17 @ 14:42:09
Postat av: Freja

Härlig sammanställning som vanligt! Och du tog upp en av de fördelar jag har av att inte sola - jag kommer aldrig att bli söndersolad ;-) Nu ska jag kolla in hos de andra!

Svar: Det är inte en sân liten fördel det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-17 @ 20:55:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0