Skrivet den: 2013-07-03 Klockan: 01:41:13

Här turistade vi i Las Palmas igår

....när vi åkt hem från sommarstugan för att gå med Guldklimpen till fotdoktorn, för den årliga kontrollen, och telefonen ringde PRECIS när vi stog i dörren på väg ut och meddelade att fotdoktorn var sjuk så kontrollen blivit inställd.
 
Så SURT!
 
 
 
Redo för TURISTANDE.
 
 
Men har man åkt hem från sol och bad i sommarstuga, väckt - tvättat - frukosterat samt iordningställt en hel familj + gäst, OCH lovat skitungarna lite roligt på stan, ja då stannar man helt sonika inte hemma när telefonen meddelar besvikelser med inställda tider.
Då beger man sig ut på stan ändå.
 
Och vad passar inte bättre för lite kul på stan när man samtidigt har en långväga gäst, än lite TURISTANDE?
 
Vi tog bussen ändå till vårdcentralen dit vi skulle ha åkt och strosade sakta tillbaka genom gamla stan och tittade på gamla hus, Las Palmas stora katedral, fikade och hamnade till slut på det öppna biblioteket dar jag inte satt min fot på alla de 10 år som jag bott här.
En skam.
Nu blev det åtgärdat.
 
En bildkavalkad från vårt äventyr genom gamla stan Vegueta i Las Palmas, fram genom shoppingstråket Triana för att sluta vid San Telmo-parken dar biblioteket ligger.
Fotografer är min lillasyster Emma och jag. De kort som jag är med på är jag INTE fotograf till. Och de fotom som min syster är med på....ja ni fattar ;)
 
 
 
 
Tänk vad ett hål i väggen kan gömma för skatter.
 
 
 
Stora katedralen i Las Palmas: Santa Ana
 
 
 
 
 
 
 
 
Som ligger framför torget Santa Ana helt logiskt...
 
 
 
 
 
 
Fika på stan. Man måste passa på när man har fin-besök. Stackars ungar har aldrig varit på café och blev helt till sig i trasorna...
Jag också faktiskt ;)
 
 
 
Churros, en spansk uppfinning. Våffelsmet (skulle jag kalla det) som fritaras i långa strängar som kan variera i tjocklek, och doppas i varm, tjock choklad.
 
 
 
 
 
 
Lyft blicken upp mot skyn och du kan få se underbara saker...
 
 
 
 
 
 
Super-mamma-aspirant. Visst ser jag proffsig ut?
 
 
 
 
Det var den dagen.
På kvällen gick jag och lillasyster på REA-shopping och jag kom hem med ett par nya skor.....vad annars?
Men dem får ni se en annan dag.
 
Godnatt!
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Den stora frågan är ju VEM som var fotograf när varken du eller din syster var med på bild....?! Thi hi!

Och vilken pedagogisk mamma du verkar vara som tar med barnen till biblioteket på sommarlovet och sedan läser med dem i godan ro!!! Och att barnen i sin tur verkligen ser intresserade och fängslade ut!

Och skorna bara måste vi ju få SNARAST!!!

Kram

Svar: Jisses! Skorna hade jag ju glömt att visa upp. Ska ske! Och på bibblan var vi ju första gången på 10 år, men un vet jag hur det är och VART det är så un blir det fler gånger.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 11:31:12
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: AnneliH

Det området vid Santa Ana är så himla fint. De bästa churrosen jag smakat är faktiskt i Putte på BonBon, deras choklad går inte av för hackor :)...jag vill också gå på Rebajas...snyft! :)

Svar: Denna veckan har jag fâtt äta churros TVÂ gânger bara för att lillasyster blev sâ förtjust.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 13:04:42
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

Åh så många underbara bilder <3 Vad trevligt att turista runt lite med syrran :) Vad lika ni är varandra, du och din syster <3 Kram

Svar: Mânga som tycker att vi är lika. Dock inte vi själva ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 13:09:46
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Åh vilka fina foton! <3

Nu är jag med på utmaningen :)

Svar: Härligt! Tack för det.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 16:43:51
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Det är kul att leka turist i sin egen hemstad.
Ni ser alla ut att ha jättetrevligt och ungarna
är fantastiska. Ett bibliotek är alltid intressant. Det sista fotot "says it all".
Första bilden "Fyra vackra människor"

Svar: Oftast sâ vet man inte sâ mycket turistigt om sin hemstad. Dâ är det bra att fâ besök sâ att man fâr en anledning att ändra pâ det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 17:43:38
Postat av: Mor o Far

Längtar!!

Svar: Välkomna välkomna!
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 18:09:42
Postat av: Tanja

Vilka fina bilder!!!

Svar: Ja ibland lyckas vi med kameran ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 20:48:25
URL: http://tattir.bloggplatsen.se
Postat av: Freja

Som att få en extra dag i present! Härligt! Fast sen är det dags att betala tillbaka när nästa läkartid kommer...

Svar: Ja det kom ju en ny tid. ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 21:57:03
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jenny

Jag länkade till youtube och Jämtlandssången i mitt inlägg, så nu behöver du bara gå in där och klicka :) Jämtland är ju en egen nation, med egen flagga, egen nationalsång och så vårt alldeles egna Storsjöodjur då ... *hehe*
kramen

Svar: Har varit inne och lyssnat. Härliga bilder.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-03 @ 23:02:34
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Ann-Mari

Vad fina ni alla är! Man ser att ni är systrar :)
Vilken perfekt dag ni gjorde!
kram

Svar: Ha ha är vi lika? Mânga säger det fast vi inte tycker det själva ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Jessica Högberg

Härligt att turista=)) Värmen kom inte för att stanna här dessvärre... men det ryktas om en värmebölja... HOPPAS!!

Svar: Du vet svenska sommaren.....ostadig. Hit och dit mest hela tiden ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-04 @ 23:07:57
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0