Skrivet den: 2013-07-19 Klockan: 01:56:22

Här kommer ännu en mammafundering

....när jag ÄN en gâng fastnat i vinkelvolten med att reda ut HUR i hela friden man ska veta hur man ska veta vad man tycker är rätt och VILKA regler man ska ha i sin familj.
 
 
 
 
 
Detta med att ha ungar är, som jag tidigare kommit fram till, mycket mer avancerat och svârare än jag trott. De smâ vargarna luktar sig till ens svagheter och utnyttjar dem till max. Sätter man en regel sâ är det samma regel som mâste gälla, för all framtid.....nästan ;)
Och är du det minsta osäker pâ om den regeln egentligen är sâ bra, sâ känner de det pâ sig, precis som hästar känner pâ sig om du är rädd, och käkar upp dig levande.
Eller nästan i alla fall.
 
Och det är inte alltid sâ lätt att veta vad man tycker om alla situationer, och hur viktiga de egentligen är att hâlla pâ. Och dâ menar jag verkligen ALLA situationer.
Frân att slâss, borsta tänderna varge dag, ha kétchup pâ maten, dricka light-läsk till att skvätta vatten när man badar.
 
Vad är det som har hänt?
 
 
 
 
Vatten är UNDERBART!
Ungarna, tror att nästan alla, älskar att leka med det.
I evighet.
När vi är hemma och leker sâ slâss de som hund och katt. när vi kommer till poolen leker de som smâ lam.....med vattnet.
 
Problemet är bara att de gillar, VÄLDIGT mycket, att hälla vattnet frân poolen ut pâ marken utanför. Och plaska och leka där.
JAG VET!
Skitviktig sak ;)
Jag är egentligen mest bara nöjd medans de är nöjda och leker glatt.
 
Sâ varför detta huvudbry?
 
Jo för jag kan verkligen ocksâ tycka att vattnet i poolen borde vara just I poolen och inte slösas bort ute pâ golvet.
Och jag kan förstâ att folk blir irriterade över att deras saker blir blöta när vattnet som ungarna häller ut ur poolen kommer rinnande under alla solstolar.
Och golvet blir verkligen halt när det blir sjöblött.
 
Sâ jag borde verkligen agera som en vuxen och säja ifrân att de inte ska hälla ut vattnet pâ golvet.
Men egentligen sâ njuter jag bara av att se dem leka.
Och det märks pâ mina förmaningar.
Och det märks pâ deras reaktion pâ dem.
De skiter i dem ;)
 
Och ibland, fast bara ibland, sâ struntar jag i att förmana mina skitungar när de gör fel. För jag är egentligen inte sâ säker pâ att det som de gör, verkligen är fel ;)
 
Och att lägga den dar bärbada datorn pâ golvet nära en pool, som det hände idag, där det leker barn....och andra mäniskor, var VERKLIGEN dumt och fâr skyllas sig själv ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Du har helt rätt att man måste vara otroligt konsekvent, annars funkar det inte. Om man gjort avsteg nån gång är det kört...

Svar: Amen pâ det kan jag säja ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-19 @ 08:57:07
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha ha!! Ja, bärbar dator på golvet överhuvudtaget verkar oerhört korkat=))
Light däremot borde det vara åldersgräns på... ;)

Svar: Ha ha ja han gjorde inte om det i dag kan jag hälsa ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-19 @ 09:08:46
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ja fy ibland är det svårt det där med barn, vilka krig ska man ta liksom.
Men ja att lägga en bärbar dator på golvet bredvid en pool är väl kanske inte det mest genomtänkta man kan göra... ;) Kram

Svar: Dumt är ordet ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-19 @ 10:48:59
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: AnneliH

Ja, hua jag förstår ditt dilemma...att man alltid måste tänka ett steg före innan man yttrar sig :)
Själv är jag livrädd för hala klinkers...har nämnligen trillat när jag höll i min lilla pojke för att han inte skulle trilla.. och drog med honom i fallet...

Svar: Âh nej! Huvaligen. Hur gick det? De är livsfarliga de dar plattorna.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-19 @ 12:50:45
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Yohanna,
Du måste vara den mest funderande bloggaren av alla. Huvudet full för jämnan, tycks det.
Så ska det vara. Tänk, om man visste allting! Då bleve man ju en outhärdlig besserwisser för omgivningen. Keep it up! Det är kul att läsa dina funderingar.

Svar: Ha ha TACK....antr jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-19 @ 15:56:56
Postat av: Freja

Hahaha, jag skrev oxå ett inlägg om att fostra barn i dag... Det är verkligen inte enkelt...

Svar: Nej det är ett dagligt huvudbry. Dâ fâr jag Kika in hos dig och se om du har nâgra tips att komma med ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-19 @ 21:46:33
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0