Skrivet den: 2013-01-14 Klockan: 20:10:55

Måndagslista, årets första

...för det var ju IDAG som den RIKTIGA vardagen körde igång med dunder och brak. Förra veckan kunde ju, nu när jag ser tillbaka på den, mest kallas för mjukstart. Med helgdag på måndagen, fortfarande mycket feststämning eftersom Sverigebesöket fortfarande var kvar och en massa julgottis kvar i skålar och skåp.
 
Men nu så åkte besöket hem idag, allt överblivet julgodis är kastat ;), måndagen drog igång här med bank- och målar-besök och julen hålls som bäst på att rivas ner i ett hus som är ett KAOS personifierat ;)
 
 
 
 
 
 
Men nu ska det väll äntligen ordna upp sig lite.
Nu ska vi väll i alla fall lyckas få ordning på vårt hem.
Irmas tak ser hur som helst inte ut att flaga någonting....än.
Peppar peppar.
Går det som det ska så blir det målning där till helgen. Jag vågar inte ens tänka på det.
 
Men måndagar kräva måndagslista. Och speciellt en måndag som denna, efter en helg så fullspäckad med roligt att jag inte ens kommit mig för med att sätta på datorn under HELA helgen. Och DET mina vänner, DET är något helt otroligt för att vara mig ;)
 
 
- att målarkillarna var här för andra gången DENNA omgång och drog på en andra vända på taken. Och även om de inte är perfekta (buuuääää jag kommer aldrig att få helt släta och fina tak) så har taket i Irmas rum INTE börjat att flagna än. Peppar peppar.
Nu kan vi börja se slutat i denna tunneln som varit en kringelkrok av dess like.
Snart kanske Irma kan få ett eget rum......och vi också ;)
 
- att veckan startade upp med ett besök hos banken som fick det hela att kännas LITE ljusare. Även om bankbesök ALDRIG är förknippat med någon vidare känsla, pengar och ekonomi ger mig mest ångest, så gav det i alla fall mig en känsla av nystart och det känns bra.
 
Visserligen kastade Irma bort en av de dyrare julklapparna på vägen hem. Jag ska banne mig sätta snören på varenda pryl som hon vill ha med sig i vagnen hädanefter. Så den ljusa känslan från bankärender övergick snabbt i den normala post-bank-ångesten. Men jag hade ett vagt minne av en skön känsla där en stund under dagen ;)
 
- att vi var på stranden i lördags och ÄVEN om jag frös som en gnu, så är det i alla fall skönt att komma ut mitt i vintern och få ta av sig kläderna (med STOR tvekan) och känna solen mot kroppen och ansiktet. Man bara känner hur vitaminerna ploppar upp här och där.
 
- och att under detta söder-över-åkande så löste sig, inte mindre än TVÅ problem som legat och gnagt ett tag i våra sinnen. Ett trädgårdsbord som vi gett svärisarna i julklapp att ha i sommarstugan kom på plats. Och en pigtittare som jag fick i julklapp, och som när jag öppnade paketet var VIT fastän den var beställd i brunt, hittades i rätt färg och kom hem till mitt hem.
TVÅ problem som löstes på EN dag, DET är inte vanligt här ;)
 
- att jag kom ut på galej i lördags med min svåger och svägerska. Först åt vi middag med en väninna. Första gången som jag åt Marrocansk mat. Sedan musik och drinkar med ett par andra vänner. Och så disco ända ut på småtimmarna.
Man får tacka. Vid denna ålder ;)
Och jag var inte så bakis som jag förtjänade dagen efter. DET får man tacka för också.
 
- att jag haft sån skön måndagsfeeling här idag. Med så mycket lust och pepp att ta tag i saker och ting och verkligen komma till skott.
Ända tills Irma kstade bort sin julklappsdocka naturligtvis, då dog den feelingen...
 
 
 
En bra dag/helg trots allt.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Miriam

Ser ju inte så kallt ut på bilden...fast jag förstår att försöker se cool ut. =) Här är det nu minus 7 och snö på väg in...Men men så är det ju faktiskt vinter och då är det bättre det är vinter och inte regnigt blaskig höst!=)
Kul att du kom dej ut på galej! Snygg som attan är du!
Kram Kram !

Svar: Om man tittar RIKTIGT noga på fotot så ser man att havet är nästan tomt. Alla låg uppe på handdukarna och lapade sol och det kan ju ha sin förklaring. Brrrrrr för vattnet ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-14 @ 21:11:20
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Mor & Far

Vilken kalaspingla, nya kläder igen? Nu när Svenskarna åkt hem kanske du har lite tid att chatta med föräldrarna. Kram

Svar: Inga nya kläder alls. Allt är gammalt skräp som letats fram ur gömmorna. Visst ska vi chatta igen. Tid och plats?
Yohanna i Las Palmas

2013-01-14 @ 21:39:47
Postat av: Freja

Mycket att glädjas över! Härligt!

Svar: Ja det blej en rejäl lista idag. DET måste man vara tacksam över det också ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-14 @ 22:34:51
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: AnneliH

Vilken härlig summering! Ja, tänk...stranden, solen...m m m m, vitaminer :) Tack, nu är jag vaken.
En bra dag till Er!

Svar: Ja tänk vad lite solsken kan göra ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-15 @ 06:25:03
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Härlig positiv attityd, tjejen!
Keep it up!

Kram

Svar: Man försökter så gott det går ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-15 @ 09:08:59
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: messan

Tycker också det är skönt med vardag igen:)!
Kram

Svar: Ja nu kan det kanske bli lite ordning på torpet och alla de där bra rutinerna som man hade INNAN all helg ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-15 @ 13:19:21
URL: http://www.jagochinms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0