Skrivet den: 2013-01-30 Klockan: 13:39:52

Här river jag håret

....för är det något som jag blir skogstokig på så är det sånt här.
 
 
 
 
När jag väl anstränger mig och motionerar, ja då vill jag ha det på pränt.
Jag vill ha bevis.
 
Och i min iver att komma igång och skärpa till min vardagsmotion så letar jag nu efter en PÅLITLIG stegräknare. Den som jag har haft, den "verkliga" apparaten, räknar ju helt vimmelkantigt. Ena dagen si och andra så fast jag gått PRECIS samma morgonrunda.
 
Idag har jag testat appen Walk Star och den räknar alltså ännu tokigare än apparaten. Så nu vet jag inte vilken jag ska tro på.
Dessutom så lägger sig inte WalkStar i bakgunden eller går i viloläge, så den drog ut halva batteriet på bara en  morgonrunda.
 
Jag fortsätter att köra dubbelt ett tag till så får vi se vad det landar på för utvärdering.
 
 
 
 
Annars så strålar solen från en KLARBLÅ himmel här i Las Palmas och det kommer att bli en varm dag.....utomhus. Här inne hos mig sitter jag med tröja, stickad kofta OCH morgonrock ovanpå det. Kommer ju att svettas ihjäl när jag går ut.
Men så går det till här ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej
Använd den stegräknare som ger bäst resultat för dig ;-)

Svar: Skitbra tips. Jag ska banne mig köra på det ;) Fast det är svårt när bägga räknar helt uppåt väggarna då jag VET att min morgonrunda är på cirkus 8000 steg ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-30 @ 16:03:29
Postat av: Bertil

Istället för stegräknare så ladda ner t.ex Sports Tracker till telefonen.Den ritar på en karta var man gått och distansen, plus mycket mer. Använde min på Gran Canaria och det funkade utmärkt.

Svar: Tack för tips, ska kolla upp den. Räknar den steg också?
Yohanna i Las Palmas

2013-01-31 @ 20:54:58
Postat av: Bertil

Stegräknare finns inte, men bland annat tid, hastighet och distans visas.

Svar: Jag undersöker för fullt här.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-01 @ 19:07:17
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Jag upplever också att stegräknare är pålitliga.:(

Svar: Ja att det ska vara så förgrömmat svårt att hitta en som funkar bra :(
Yohanna i Las Palmas

2013-02-03 @ 13:14:19
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

opålitliga*

Svar: Trodde väl att det var det du menade ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-03 @ 13:14:27
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0