Skrivet den: 2013-01-18 Klockan: 00:38:34

Här planeras helgen

...för det är mycket kul nu som ligger på lut och väntar på en helg som är, nästintill, hel-ledig och tom.
Ska bara överleva denna "torsdag-from-hell" (inga förutfattade meningar här, bara erfarenhet) som kommer med en Älskling som jobbar sent, vad som ger en utebliven veckohandling som får skjutas på fredagen.
 
 
 
 
Jag HATAR att handla på fredagar.
Eller på helger över huvud taget.
En hel drös mer folk än på torsdagar. Och känslan av att komma hem på torsdagen, plocka upp allt och veta att NU är det helg och vi behöver INTE stressa iväg nånstans och trängas på fredagen. Den känslan är svårslagen, även om man är snortrött och stressad som en gnu för att få ungarna i säng i tid inför veckans sista dag.
 
Det svåra är bara att låta bli att norpa på allt det goda man köpt till helgen och inte tjuvstarta fredagsmyset (ha ha som om vi någonsin lyckas med sånt) redan på torsdagen. Fast det BRUKAR gå ganska bra med att hålla händerna i styr när jag har hotet om fredagsvägningen över mig ;)
 
 
 
 
I helgen vill vi ÄNTLIGEN återuppta arbetet med Irmas egna rum.
som.vi.har.väntat
I år känns det som, och det är inte helt långt ifrån sanningen.
Vi började ju att röja ut skräprummet i april förra året >>>.
Älsklingen "råkade" knackade ner taket >>>.
Snickarkompisen kom och hjälpte oss att spackla taket >>> & >>> i maj.
Och målningsfiaskot i juni kommer vi väl aldrig att glömma >>> ;)
Försäkringsbolaget skulle ta sig an fallet i juli >>>
Så jag fick packa ihop lägenheten >>>.
Och försäkrings-snickar-killarna kom och rev ner alla tak i lägenheten...nästan >>>. Så vi äta pizza med GOTT samvete och det är ju aldrig fel ;)
Det blev en del 2 på det också >>>.
Och så kom ju försäkrings-snickar-killarnas målarförsök >>>.
Som blev en flopp det också och det bestämdes, i augusti, att rummet skulle få vila och torka ut...på obestämbar framtid.
I oktober fick vi en avfuktare i julklapp (LITE tidigt men men) från mina föräldrar, som har gått varm här under julen sedan det bestämdes att det skulle göras ett NYTT försök att måla här.
Försäkringsgubben kom ju hit, kikade på det flagnande taket och bestämde att det var tillräckligt torrt för att måla igen.
JAG var av en helt annan åsikt.
Så jag har kört avfuktare här på nätterna när elen är billig(are) och vet inte riktigt HUR många liter vatten jag har fått ut ur rumet.
Men tydligen så har det hjälp, för nu flagar inte taket.....än. Efter en vecka.
Jippey!
 
 
 
 
 
Uppdatering:
Ja roligare än så här blev det inte idag. För HELA dagen har gått på högtryck och det har inte varit helt friktionsfritt - "torsdag-from-hell" i ett nötskal.
Jag kom inte fram till varesig datorn eller toaletten ifred på hela dagen.
Så kan det gå.
 
Det började med att Guldklimpen vaknade INNAN väckarklockan, gud vet HUR långt innan. Lillskatten vägrade sova middag och med TVÅ skitungar som var övertrötta kunde det ju bara gå på ett sätt.
Varför inte lägga in mig på psyket på en gång...
 
Så vi stack iväg hemmifrån till lekparken och lämnade ett fullkomligt kaos efter oss. Men det var INGEN som hade plockat undan det när vi kom hem :(
Men VI överlevde eftermiddagen på bortaplan.
 
Älsklingen kom hem lagom till att allt var frid och fröjd och bara behövde pussa ungarna god natt och stryka dem över håret. Det gosigaste och bästa stunden på hela dagen.
Och jag kände att för 70-singen nu, börja inte tala om att du haft en hemsk och jobbig dag, för då skjuter jag skarpt.
Bara låt mig vara i fred.
Och det verkar som att 10 års bekantskap kanske gett effekt ;)
 
Nu är det stilla och tyst i huset. Allt groll är glömt och det är fredag i morgon.
Kan det bli bättre?
 
/Y
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Chis

Hoppas att ni får en härlig helg trots fredagshandling ;)

Svar: Ja vi får försöka överleva den....handlingen alltså. Helgen tror jag fixar sig av sig självt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-18 @ 07:25:11
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vet du vad ;-) det låter som att maken skulle va hemma med ungarna och du gick ut å gjorde karriär ;-)
Eller va sägs :)
Kram på dig och fin helg!

Svar: Jag tycker att du har SÅ rätt ;) Och hade jag bara ett välbetalt jobb på lut så skulle han få säga upp sig och skicka sin chef så långt pepparn växer. Men än så länge är det kris här och välbetalda, fasta jobb växer inte på trän. Men du har SÅ rätt så. Bara tanken får mig att brista ut i gapflabb. Fin helg på dig också ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-18 @ 08:55:35
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Så trist med utdragna inredningsförsök. Hoppas nu att färgen håller sig på plats :) Ja, vilken tur att det finns lekparker :) El fin es viernes!

Svar: Håll en tumme för att färgen helt plötsligt får för sig att börja trilla ner. För du får vi hjärtinfarkt här ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-18 @ 11:04:05
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0