Skrivet den: 2013-01-24 Klockan: 13:39:25

Här har det lagts till Instagram

...för det går ju inte undan detta. I tisdags fick jag igång Facebooken på mobilen. I onsdags fick jag igång Whatsappen. Och idag var det så dags för Instagrammen att komma igång.
Jag har ALDRIG sagt att jag är snabb ;)
 
 
 
 
Nu ska det alltså börjas fotas Yohanna-i-Las-Palmas vardag här.
Eller vad är det som ni har Instagram till?
 
Vill ni se den, vardagen alltså så heter jag: yohannailaspalmas.
Det kunde ni aldrig gissa va? ;)
 
För dem som INTE använder Instagram men ändå vill se vardagsbilder så kan man gå in direkt, från datorn in på: http://instagram.com/yohannailaspalmas
 
 
 
Än så länge ligger det bara tre foton där inne och skramlar. Man jag ska väl komma igång med detta också kan jag tänka mig.
DOCK har jag inte riktigt kommit underfund med vad man ska ha detta till. Eller vad som är skillnaden mellan att lägga ut en bild här och lägga ut en bild direkt på Facebook.
 
Berätta gärna för mig, ni som använder detta. Och för guds skull, lämna instagram-namnet så jag kan börja att fylla min lista som är tvärtom just nu. Så kan man inte ha det för bövelen ;)
 
Och berätta gärna för mig, ni som VILL se detta, vad ni vill se för bilder från Yohanna i Las Palmas vardag. Jag ligger ju inte på stranden jämt. Så strandbilder kan det inte bli 24-7 (tjugofyra-timmar-om-dygnet-sju-dagar-i-veckan).
 
Mycket tjat om iPhonen jag VET ;) Men jag är så himla glad, trodde aldrig att det skulle bli sant, att det skulle ordna sig och att JAG, lilla fattiga jag skulle få stoltsera omkring med en sådan klenod :D
Jag är hjärntvättad nu, tänker bara på den, drömmer om den på nätterna, kan inte låta bli att titta på den, pratar om den, visar den och är så jäkligt i gasen över den att till och med jag tycker att jag är larvig.
 
Men det går väl över antar jag.
Nyhetens behag.
Hav tålamod med mig.
 
Och när vi ändå är i farten och snackar om den så kan ni väl tipsa om vad för appar man ska ha, var man laddar ner dem, vad man använder dem till och vad DU tycker är så bra med dem.
Tack på förhand för lite hjälp ;)
 
Nej, dags att börja tänka på något annat. Skolhämtning kanske, lunchen och en vanlig "torsdag from hell".
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ha..ha..bästa leksaken ever :) Jag har också Whatsap, och Insta och Wordfeud men mer är det inte på appsidan. Jag har bara gratisgrejjer men ingen ajfån utan en android (HTC) som jag tycker är mer lättanvänd än en ajfån ;). (hade en i jobbet och jag tyckte den var bra mycket krångligare än min HTC.) Min är lite mer som min egen dator och jag behöver inte ha en massa konton för att ladda ner. På
Instagram har jag fått vänner som jag följer och jag lägger uppbilder där lite hur jag tycker och kan välja om jag vill ladda upp samma bild på FB, Twitter eller bara på Insta.
Ha en bra kväll!

Svar: Det verkar som vi kan tala om detta fenomen i evigheter ;) Jag är förundrad och inspirerad ;) Tack för hjälpen.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-24 @ 16:45:01
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: eastcoastmom, Spanien

jag har lagt till dig på min Insta-lista!
Jo jag gillar Instagram jättemycket, visst är det som FB, men det är på sätt och vis snabbare, och det är mera som en blogg, nåt mitt emellan blogg och FB, vilket jag gillar. MEN gillar inte när folk bildbombar på Insta, det blir för mycket.
App-tips: Shazam, så man kan ta reda på vem det är som gör den där bra musiken man råkar höra på radio.
Och FotoRus, så Insta-bilderna blir ännu roligare...

Svar: Åh tackar tackar för hjälpen, men så måste jag direkt fråga: Hur många bilder är FÖR mycket? Man vill ju inte göra bort sig på en gång ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-24 @ 16:47:50
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: ewa

Jag bara älskar Instagram. Har ingen blogg ju. Det är kul o se bilder från lite varstans. Jag heter laspalmaslover på Instagram.
Jag har massvis med appar på min mobil. Väder,
text tv, både dansk o svensk. Dagstidning, ja o fb o twitter förstås. Gcresor = AnneliH.
Kollar när de är på Gran Canaria.
Det finns appar för bussarna i Las Palmas tex.
Ja det finns mycket men man kan ju inte ha allt. Jag har haft Whatsap men tog bort den för när jag prata med min son tex så försvann ljudet o ibland gick inte samtalet fram. Nu ringer jag så billigt så jag bryr mig inte om det längre.
Ha en fortsatt trevlig kväll om du läser det här nu annars en trevlig dag i morgon!

Svar: Tack så mycket för alla tipps. Jag antecknar.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-24 @ 18:21:10
Postat av: Stefan

Hej
Jag vill se mycket "turistbilder" från Las Palmas (karnevalen börjar väl snart), men även från andra ställen på ön. Jag har själv androidtelefon, men dom appar jag använder mest är dagstidningar, bussturlista och tvprogram. Har du tänkt på att du kan ju använda den till att lyssna på musik eller kanske ljudböcker när du är ute på din morgonpromenad.

Svar: Turistbilder ska det bli och du har så rätt. Karnevalen är på G i stan. Lyssna på mobilen har jag hört talas om. Men måste hitta några hörlurar som passar. Har hört att det ska vara speciella, fast hålet ser NORMALT ut ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-24 @ 18:23:40
Postat av: ewa

Håller med Stefan, jag vill också se turistbilder.
När du går din morgonrunda tex. När ni är i parken. Obs behöver inte vara människor med alltid utan lite naturfoton, en fin himmel eller något.

Svar: Turistbilder alltså ;) Ska jobba lite på det där med naturbilder och fina himmlar ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-24 @ 18:39:32
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Jag har lagt till dig!! "Elinteg" är jag det ;)

OCh jag ÄLSKAR instagram. Som nån ovan skrev så är det som en blandning mellan både blogg, fb och twitter. Du kommer att fatta snart ;)

Kram

Svar: Ja jag kommer väl att fatta när jag övat lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-24 @ 19:10:53
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Freja

Jag tycker det är härligt att du är så glad, det smittar! Men instagram har jag inte gett mig in i än...

Svar: Kul att du blir glad över att jag är glad. För jag är ÖVERLYCKLIG och det kanske kan smitta av sig också ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-24 @ 20:19:54
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Tanja

Vad kul att du har nu instagram. Jag har följt din blogg ett tag och nu lagt till dig på insta :)

Svar: Så kul. Det blir nog bra det här till slut ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-25 @ 09:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0