Skrivet den: 2013-01-22 Klockan: 23:41:40

Här firas det

...för VISST var det så att jag ÄNTLIGEN fick igång min efterlängtade >>> iPhone som gäckat mig så.
Och på gammalt HEDERLIG sätt.
Vilken lättnad ;)
 
 
 
 
Det kändes lixom inte riktigt helt troligt att det skulle vara så himla svårt att låsa upp en sådan gammal mobil som jag köpt. Inte heller att det skulle vara så dyrt som man sagt mig >>>.
 
Efter mycket om och men (och kanske lite som säljaren tolkade som hot ;), men det är ju hans tolkning) så fick jag tillslut fram vilket bolag som, han som sålde telefonen till mig, använt telefonen på och kopplade raskt upp mig mot deras kundtjänst-chatt.
Visst lät det avancerat och skitproffsigt? ;)
 
Det visade sig att det bara var att betala 350 kronor så låste de upp mobilen via nätet.
Ingen kod.
Ingen väntetid.
Och FRAMFÖR allt inga 1400 kronor.
Vart fick de det ifrån?
 
På 5 röda var jag igång och mobilen fungerade som den skulle.
Yeyyyyyyy!!!!
 
Man ska aldrig lite på vad någon annan säjer. Speciellt inte om det är en spanjor ;)
Nej efterforska själv och undersök.
Själv är bäste dräng sägs det ju.
Och något som också säjs är: Om det verkar för bra för att vara sant, så är det förmodligen så också. Fast i detta fallet så var det tvärt-om. Om det verkade för HEMSKT för att vara sant så var det också det.
 
Men JISSES vad mycket som ska ställas in och knappas in och skapas koder och säkerhetsfrågor osv.
Jag har suttit på de stunder idag som jag fått vara för mig själv, för ungarna blev som galna när det såg att iPhonen blippade till och fungerade.
SPEL!!!!
Skrek de rakt ut och klistrades fast sig på mig.
Hur vet de det?
Vart har de sett en sån här förrut?
Ungar och teknik, det går för fort för mig...
 
Ja ni ser ju, skärmen är tom. Jag har inte ens lyckats få dit mina telefonnummer från förra telefonen.
Men nu får jag ta och knoppa.
Det blev FÖR mycket spänning idag.
Det tog på krafterna ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Äntligen! Välkommen i klubben.

Svar: Tackar tackar, som jag har sett upp till er ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-23 @ 06:50:42
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Anna

Härligt att du fixade det!

Pilla lite till så är du snart fast i träsket ;)

Sen ses vi på Histagram hoppas jag! Jag finns där som "acsmid".

Stor kram från -15 grader här där jag bor!

Svar: Jag ÄR redan fast ;) Histagram? Är det instagram eller något annat som du använder?
Yohanna i Las Palmas

2013-01-23 @ 07:02:51
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: AnneliH

Yey!! Vilken hacker du är :)

Svar: Ja fast som tur var så slapp jag hacka något alls ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-23 @ 07:32:43
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anonym

Vad skönt att det löste sig.
Nu får du bara skaffa instagram också.
Jag heter laspalmaslover.
Ha en bra dag

Svar: Jo då, Instagram kommer det också....hoppas jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-23 @ 09:10:28
Postat av: Mor & Far

Våran Yohanna är så teknisk,bra gjort.

Svar: Ja riktigt ordentligt ;) Chattade med kundtjänst...
Yohanna i Las Palmas

2013-01-23 @ 18:06:13
Postat av: Sofia

vad härligt :D

Svar: Japp leéndet går upp till öronen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-23 @ 21:07:02
URL: http://byfia.com
Postat av: Freja

Men så otroligt kompetent du är! Du löser säkert telefonnumren oxå och sen appar du upp!

Svar: Japp nu hoppade telnummrena över också, och whatsapp är på plats. Here I come ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-23 @ 21:32:02
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Viktkamp

ja sånt tar tid men det funkar ju bra sen =) oftast ;)

Svar: Ja och tålamodet är ju inte på topp. Jag vill ju att allt ska fungera NUUUUUU ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-23 @ 22:43:41
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Anna

Menade givetvis Instagram...

Svar: Pust! Vad bra. Jag trodde att jag hade missat något igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-24 @ 07:00:12
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0