Skrivet den: 2013-01-09 Klockan: 13:36:05

Här är det vardag idag

...och den första "riktiga" vardagen sedan vi åkte till Sverige i början på december.
Fast ändå inte, för ikväll så väntar bio med skitungarna och deras kusin. En julklapp vi gav dem och som de är SÅ uppspelta över.
 
Ny vardag.
Nytt år.
Nya utmaningar.
Nytt liv?
 
 
 
 
Det här med nyår är så spännande tycker jag.
En nystart liksom.
Ja, jag vet att det bara är en vanlig dag som alla andra. Att det skulle kunna vara vilken dag som helst. Och att detta med att det skulle vara något nytt, ett nytt år, är något som "vi" hittat på och som är olika runt om i världen.
 
Jag vet också att många hittar på nyårslöften som de "tror" att de ska hålla, men som de bryter innom tre veckor. Många med inriktning på träning och bantning efter julhelgernas froseri och dåligt samvete.
Att dessa nyårslöften borde vara mål för HELA livet och gälla året runt. Att man borde ge nyårslöften lite då och då och försöka att hålla kost och motion under kontroll mest hela tiden.
 
Jag VET!
 
Men för mig är det något mystiskt spännande med nyår.
Jag vet inte varför.
Julen är så uppstressad med en massa måsten. Nyårsaftonen ter sig som en barnlek gämfört med julen. Även fastän jag brukar vilja försöka fixa något nytt, smaskigt och lyxigt till middagen. Skåla i något speciellt och vara omgiven av en massa folk.
Men det är en annan känsla på något svårförklarat vis.
 
För att inte tala om när Älsklingen kommer hem med den NYA, obligatoriska och hederliga reklamkalendern från BP ;)
Som är alldeles tom och som jag får börja fylla med årets begivenheter.
Det KÄNNS som att starta på något nytt.
 
Det känns på något sätt som att jag fått en ny chans, att det är nu jag ska ta tag i mitt liv, se till att de där drömmarna blir verklighet, bli den där personen som jag önskar vara och ÄNTLIGEN ta tag i alla dessa saker på to-do-listan.
Detta året kommer att bli KANON!
 
Den känslan får jag, som att jag får en ny chans att ställa allt till rätta igen.
Jag vet.....också ;) att denna chans kan man TA sig alla dagar, året runt.
Men den kommer så stark, just denna tiden på året.....till mig.
 
Jag ger inga nyårslöften, och det har jag ju förklarat tidigare >>>, men som sagt, ett par mål brukar jag försöka att staka upp för mig själv.
Dock inte PÅ nyårsaftonen ;)
 
- dessa ynka kilon som är kvar ska väck. Helst INNAN två-års-jubileét >>> av "operation fettsanering" har passerat.
- Irmas rum, Irmas rum och ÅTER Irmas RUM. Nu har detta ju legat utanför vår makt att bestämma, men detta måste få ett slut. Irma är 2,5 år och sover fortfarande inne hos sina föräldrar. Och vi har ett helt rum som står outnyttjat på grund av den förgrömmade fukten som får färgen att flaga sig.
- böckerna som jag skriver på, ska försökas att skrivas klart. Kanske att jag får ta mig ett träningsläger när Irma börjar skolan i höst.
- fast när Irma börjar skolan i höst så är den STORA förhoppningen att jag ska hitta mig ett jobb och ÄNTLIGEN hjälpa till att dra denna familjs ekonomiska lass och förhoppningsvist dra upp oss ur ekonomi-krist-träsket.
 
Dessa är mina STORA mål under året. Vi får se hur de går att kombinera med varandra OCH livet i största allmänhet ;)
 
 
 
 
Sedan så finns ju de där små, men ack så viktiga målen, som:
- att borsta tänderna MINST två gånger per dag.
- läsa godnattsaga för skitungarna i alla fall ett PAR gånger i veckan.
- njuta av stunden och KOMMA I HÅG att livet är nu.....inte sen.
- gå och lägga mig på kvällarna så att jag inte är så trött på mornarna när jag vet att det är min Akilles-häl: morgonumöret = livs-kris-deppar-stund-jag.VILL.DÖ ;)
- pussa på Älsklingen och komma ihåg hur det var INNAN honom och hur mycket jag ville träffa honom.
- ringa mamma och pappa lite oftare och få lillasyster Emma att komma och hälsa på.
 
 
 
 
Det var det.
Nu ska jag ta och börja skriva i min nya reklam-BP-kalender så jag inte missar något viktigt.
 
Gott nytt 2013, för det börjar idag....och resten av alla dagar ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Miriam

Nytt år är ju som en nytt kapitel.....även om det är som du skriver bara ännu en ny dag. Man borde kanske se alla dagar som nya....och inte bara lägga dom till ytterligare en i raden. Här väntas det bara på vår nu...är så trött på regnet. Fast nu sägs det att det ska komma lite kyla igen och det gläder jag mej åt. Hatar dock regn och blött som vi är vana vi här!
Lycka till med målen!
Kram Miriam

Svar: Ja det blir lite NYTT över det hela fast man borde veta bättre ;) Regn kan man vara uten....på vintern. Det är bara blött och kallt. Bättre på sommaren....fast inte FÖR mycket i och för sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-09 @ 14:06:05
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Pernilla Chis

Jag tycker också att det känns bra med nyår. Skönt att börja på nytt och blicka fram mot ett helt nytt oskrivet år. Hoppas 2013 blir bra för er!

Svar: Detsamma önskar jag dig. 2013 SKA bli kanon......hoppas jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-09 @ 21:46:39
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Hyrestanten

Även jag gillar när ett nytt år ligger framför oss. Instämmer i din beskrivning av känslan.
Hur många timmar kommer Irma att vara i skolan? Behöver du ordna med ytterligare barnvakt eller hur fungerar det hos er? Det blir nog kul för dig att börja jobba igen. Har förstått att du inte har så många andra barnlediga väninnor och det är ju rätt tungt att vara ensam jämt på dagarna.
Kram!

Svar: Jag vet inte riktigt med detta Irma och skolan än. Men de går ju från 8:30 till 13:15. Sen kan man ha matservice på det, då slutar de runt 14:30 tror jag. Så OM jag hittar en halvtid mellan 9-13 så borde det ordna sig. Annars så vet jag inte hur jag ska göra.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-09 @ 23:48:45
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Marlene

Jag har bara ett enda löfte till mej själv och det har jag varje dag: Att vara en så bra människa som möjligt både mot mej själv och andra. Det räcker så och är svårt nog att uppfylla.

Svar: Det är ett bra mål och nog så svårt att lyckas med....varje dag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-10 @ 09:02:00
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0